Ecuador och Peru

torsdag 14 december 2017 - onsdag 3 januari 2018

Häng i Cuzco
torsdag 28 december 2017 - Cusco, Urubamba, Peru

Vad nu, är vi tillbaka i Peru? Vi var ju där i vintras? Nej, men jag hann aldrig ladda upp de sista dagboksinläggen från resan och har inte haft tid förrän nu. Inläggen är dock skrivna offline samma dag som de skedde tillsammans med alla bilder. Jag skriver för att komma ihåg, som en back

Mjuka kaktusar och naturliga toaletter
torsdag 28 december 2017 - Galápagosöarna, Ecuador

Ravida 20/12 2017 Galapagos dag 3Den tredje och (hittills) mest innehållsrika dagen är förbi. Dagens utflykter kunde delas in i två kapitel. Förmiddagen bestod av en promenad och snorkling, eftermiddagen var först en båttur och därefter en vandring. Förmiddagen började som sagt med

Jättesköldpaddor, need I say more?
torsdag 28 december 2017 - Santa Cruz Highway, Galápagosöarna, Ecuador

Santa Cruz 21/12 2017 Galapagos dag 4Tyvärr lyckades jag och brorsan insjukna i häftig magsjuka under denna dag, så min dag spenderades i fosterställning på båten. Jag har hyrt in fadern att skriva om deras äventyr. Lång nattlig båttur i gropig sjö mot ön Santa Cruz. Ankrar upp på

Sköldpaddssex och hajar
torsdag 28 december 2017 - Unnamed Road, Galápagosöarna, Ecuador

Floriana 22/12 2017 Femte dagen avklarad. Tidig förmiddagstur till Floriana. Vi hann bland annat se ett par flamingos, lavaödla och härmskrika (endemiska såklart). Stranden vi steg ned på var grön och fullständigt oorganisk, det vill säga den byggdes upp av vulkanisk sten. Denna strand

Fågelön
torsdag 28 december 2017 - Galápagosöarna, Ecuador

Espanyola 23/12 2017 Galapagos dag 6Ytterligare a day in paradise. Det märks att detta är en aktiv semester för nu börjar energin tryta hos de flesta. Jag och pappa sov en timme efter lunch och har nu gått och lagt oss före klockan nio, något som inte hänt på flera år. Dagen spenderades