2018 the Aussie-Kiwi Safari

lördag 13 januari 2018 - fredag 6 april 2018

Efter 3 år är det dags igen. Nu ska vi utforska mer av Nya Zeelands vildmark, dyka mer, kanske ett och annan vågad aktivitet med en start i Melbourne och lite Grand Slam! 🎾

It's time to go... NOOOOOO 😢
onsdag 4 april 2018 - Auckland, Nya Zeeland

Nu sitter vi här på flygplatsen. Väskorna är packade och incheckade, vi kom smärtfritt genom tullen och jag vill VERKLIGEN INTE åka hem. Det är smärtsamt och plågsamt.De senaste dagarna har vi spenderat i Auckland, och efter 3 dagar måste jag säga att staden blir mer och mer attraktiv,

Senast aktiv - från Auckland, Nya Zeeland
Mount Taranaki.... Jag klarade det! :)
söndag 1 april 2018 - New Plymouth, Taranaki, Nya Zeeland

Hello, Nu går vi in i sista veckan på Nya Zealand och det börjar kännas riktigt jobbigt. Jag har just nu total separationsångest och skulle egentligen behöva ett par månader till. Nu är vi i New Plymouth igen eftersom vädret såg ut att vända mot det bättre. Att jaga det fina vädret

Senast aktiv - från Auckland, Nya Zeeland
The final hooray in Tutukaka...
torsdag 29 mars 2018 - Tutukaka, Northland, Nya Zeeland

Nu har vi spenderat 5 fantastiska dagar i Tutukaka igen och idag beger vi hos härifrån, permanent den här gången. 😢​​​​Vi har än en gång njutit av 4 fantastiska dykdagar med Dive tutukaka, och igår (som egentligen inte var en planerad dykdag) gick vi ut med dunder och brak. Vi

Chasing sunshine ☀
lördag 24 mars 2018 - Warkworth, Nya Zeeland

Hej, Nu är klockan kvart över 6 på morgonen och jag ligger och väntar på att väckarklockan ska ringa så att jag kan gå upp. Det känns lite som julafton när man var liten, och det är inte konstigt. Idag ska vi nämligen åka till Tiritiri Matangi, en pestfri ö i Hauraki Gulf utanför

Senast aktiv - från Auckland, Nya Zeeland
Great walk... and we finsihed it!
onsdag 21 mars 2018 - Rotorua, Bay of Plenty, Nya Zeeland

Hello,Ja, vi överlevde vandringen alla tre. Det som var mest fascinerande var kanske att hela vandringen faktiskt blev av. Vi har kollat in väderleksrapporten en hel del den sista tiden och konstaterade att de tre dagarna vi skulle vara ute var regnfria, trots detta inledde vi vandringen med en