Sydostasien

lördag 23 december 2017 - tisdag 10 april 2018

Dag 28 av 109

Resa med ryggsäck, utan bestämda planer. Bara att vi ska hålla oss i Sydostasien och njuta av tillvaron.

Forts
tisdag 16 januari 2018 - Battambang, Battambang Province, Kambodja

flodbåt från Siem Reap. Sevärd resa men båten var ganska sliten och med obekväma säten. Detta samt att resan tog 8 tim sänkte värdet av upplevelsen något! Själv(Anders) satt jag en stund uppe på taket och kunde lapa sol och sträcka ut lite!

Flodresa
tisdag 16 januari 2018 - Battambang, Battambang Province, Kambodja

Vi är nu i Battambang där vi stannar två nätter! Staden är den näst största i Kambodja men känns som en trevligt loj stad med lugn trafik och låg ljudvolym. Vi har idag strosat runt i den gamla stadskärnan med mycket kvarvarande arkitektur från franska kolonialperioden. Hit kom vi med

Tempel i Angkor
lördag 13 januari 2018 - Siem Reap, Kambodja

Nu varit två dagar i Siem Reap, staden som ligger vid Angkor dvs ruinstaden i djungeln som på 1100- talet varor en miljonstad men nu bara kvar ruiner av stora tempel! Under två dagar har vi med tuc tuc och förare Nie tittat på 12 stora tempel! Imponerande byggnader!

Fler bilder
lördag 13 januari 2018 - Siem Reap, Kambodja

Tempelbilder!

Tillbaka till PP
tisdag 9 januari 2018 - Phnom Penh, Phnom Penh, Kambodja

Efter underbara dagar på Koh rong Samulen är vi, via Sihanoukville, tillbaka till huvudstaden. Planen är att på torsdag åka till Siam Reap och titta på Angkor Vat med flera tempel. En bussresa på ca 5-6 timmar. Efter att verkligen ha slappat på vår favoritstrand ”Lazy beach”  är det