Sydostasien

lördag 23 december 2017 - tisdag 10 april 2018

Resa med ryggsäck, utan bestämda planer. Bara att vi ska hålla oss i Sydostasien och njuta av tillvaron.

LA och roadtrip på route 1
söndag 25 mars 2018 - Manhattan Beach, Kalifornien, USA

Sedan 10 dagar i LA med besök hos Karin(Maries syster) i första hand. Nu dock precis återkommit till Karin efter fyra dagars biltur upp utmed havet mot San Francisco med stopp på trevliga orter och några vinprovningar. Även besökt den danska staden Solvang med fina korsvirkeshus som utgjorde

Knappt vår i Kyoto!
söndag 11 mars 2018 - Kyoto prefektur, Japan

Direkt efter ankomst till flygplatsen Narita utanför Tokyo tog vi snabbtåget till Kyoto där vi nu tillbringar fyra dagar. Vid ankomst grått regnigt och ca 5 grader i luften så stor omställning för oss efter tropiskt klimat sista månaderna. Nu dock soligt och som svensk tidig vår vilket är

Härlig dag i Singapore
tisdag 6 mars 2018 - Singapore, Singapore

Första dagen i Singapore avklarad och var fantastisk! Nyttjade den excellenta tunnelbanan till Gardens by the bay och vandrade i den vackra och välskötta parken. Åkte upp i konstgjort högt trä med hiss och drack vårt fm kaffe där och spejade ut över stan med alla dess spektakulära

Flodtur i regnskog
lördag 3 mars 2018 - Sandakan, Sabah, Malaysia

Vi har mu bott ett par nätter i lodge vid floden Kinabatangan i regnskogen nära Sarakan på Borneo. Gjort flera båtturer på floden och iakttaget djurlivet i regnskogen utmed floden. Vi har sett krokodiler, flera sorters apor bl a näsapor,många sorters fåglar  bl a kungsfiskare, ormar mm. Vi

Djurliv
onsdag 21 februari 2018 - Kuching, Sarawak, Malaysia

Redan andra dagen på Borneo fick vi vara med om ett spännande möte. Vi besökte ett center/park vars syfte är att stärka orangutanger på olika sätt för att förhindra att stammen försvinner totalt. Det var väldigt häftigt att komma dessa fascinerande djur så nära... orangutang betyder