Thailand Koh Lanta 2017/2018

torsdag 14 december 2017 - fredag 2 mars 2018 Thailand Koh Lanta 2017/2018

Hemma igen!

Oj vad resan gick snabbt och smidigt hem. Vi sov allihop på planet, i alla fall en liten stund. Jösses vad kallt det var och vilken skillnad. Snålblåst och minus åtta grader. Tacksam att Janne och Irené hade med både jackor, mössor och vantar till oss. När vi klev av planet stod Idas

Sista dagen!
torsdag 1 mars 2018 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Sista dagen och Jonathan mår bättre, han orkade till och med följa med till Thaicat idag. Vår sista dag blev så lyckad och rolig. Vi umgicks hela familjen med bad, bordtennis och bubbel på stranden. På något sätt känns det inte jobbigt att åka hem, vilket det gjort tidigare gånger. Man

Sista kvällen!
onsdag 28 februari 2018 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Imorse var det svårt att gå upp men jag gjorde det i alla fall. Sista passet med Amelia. Wenche följde också med vilket gjorde det lite lättare att gå. Emrik, Jonathan och Ida låg kvar i sängen. När jag kom tillbaka var Emrik med Jonathan hos läkaren för att se så det inte var dengue

Ny tatuering!
tisdag 27 februari 2018 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Jonathan är så dålig, har haft hög feber och kramper i magen hela natten och idag. Går det inte över får vi åka till doktor Salarin imorgon. Jonathan har i alla fall klarat sig hyfsat bra själv så vi åkte till Thaicat. På kvällen var vi på quiz med Wenche och Maria med familjer.

Utskrivningssamtal på skolan!
måndag 26 februari 2018 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Vaknade av att det var varmt i rummet, strömavbrott. Man vänjer sig snabbt vid enkla saker och för oss är det inga problem eller något att klaga på vilket kanske hände lite oftare i början av vår vistelse. Gick i alla fall upp och åt frukost tillsammans med Emrik innan han gick iväg för