NZA178

onsdag 20 december 2017 - tisdag 16 januari 2018

Nu blir det dags att åka tillbaka till Nya Zeeland och Australien. Denna gången är vi på Nordön och sen i Sydney och upp mot Barriärrevet. Here we go down under.

Två trötta själar som vill sova.
måndag 15 januari 2018 - London, England, Storbritannien

Nu vill vi gå ombord flyget till Landvetter. Resan till Hong Kong gick väldigt smidigt. 8 timmars flygtid från Brisbane. Vi somnade ganska fort båda två. Fick frukost två timmar innan landning i Hong Kong. Två timmars väntan till nästa flyg. Hann med tvagning och ombyte av kläder. Nu dags

Senast aktiv - från Alingsås, Västra Götalands län, Sverige
Sista dagen och temperaturskillnader!
söndag 14 januari 2018 - Brisbane Airport, Queensland, Australien

Ja, nu har hemresan påbörjats. Tråkigt men sant! Sitter på Brisbane International och väntar på att incheckningen skall öppna. Hade väl kanske hoppats på att kunna checka in redan nu och gå till loungen för lite dusch och mat, men ack vad vi bedrog oss. Incheckningen öppnar tre timmar

Senast aktiv - från Alingsås, Västra Götalands län, Sverige
Glöm inte ID-kort. Slutet är nära! Idag ute i naturen och mötte ormar, ödlor och annat…
lördag 13 januari 2018 - Surfers Paradise, Queensland, Australien

Igår käkade vi middag i lägenheten och tog oss ner till gatuplan för att hitta ett ställe att ta en öl eller två. Hamnade på House of Brews. De brygger sitt öl själva och fanns många trevliga drycker. Vi skulle inte äta utan ta öl/cider, kanske två. Blev tilldelade ett bord på

Senast aktiv - från Alingsås, Västra Götalands län, Sverige
Sol å bad och observation på hög nivå!
fredag 12 januari 2018 -

Vaknade i morses att solen låg på sovrumsfönstret. Detta resulterade i ett varmt sovrum då AC endast finns i vardagsrum/kök. Igår kväll när vi skulle tvätta lite kläder så funkade inte tvättmaskinen. Vi felanmälde den och idag skulle man komma och titta på den. Som tur var så var vi

Senast aktiv - från Alingsås, Västra Götalands län, Sverige
Sista stoppet innan hemfärd - Vad hände här?
torsdag 11 januari 2018 - Surfers Paradise, Queensland, Australien

Nu checkat in i en lägenhet i Surfers Paradise. Namnet på staden låter ju ganska ”klyschigt” (eller hur?) men efter vi läst om en person vid namn Jim Cavill, som drev ett hotell i Brisbane runt 1920. Han köpte ett stort område som hette Elston, vilket idag är Surfers Paradise. 1925