Två trötta själar som vill sova.
måndag 15 januari 2018 - London, England, Storbritannien

Nu vill vi gå ombord flyget till Landvetter. Resan till Hong Kong gick väldigt smidigt. 8 timmars flygtid från Brisbane. Vi somnade ganska fort båda två. Fick frukost två timmar innan landning i Hong Kong. Två timmars väntan till nästa flyg. Hann med tvagning och ombyte av kläder. Nu dags

Senast aktiv - från Melbourne, Victoria, Australien
Sista dagen och temperaturskillnader!
söndag 14 januari 2018 - Brisbane Airport, Queensland, Australien

Ja, nu har hemresan påbörjats. Tråkigt men sant! Sitter på Brisbane International och väntar på att incheckningen skall öppna. Hade väl kanske hoppats på att kunna checka in redan nu och gå till loungen för lite dusch och mat, men ack vad vi bedrog oss. Incheckningen öppnar tre timmar

Senast aktiv - från Melbourne, Victoria, Australien
Glöm inte ID-kort. Slutet är nära! Idag ute i naturen och mötte ormar, ödlor och annat…
lördag 13 januari 2018 - Surfers Paradise, Queensland, Australien

Igår käkade vi middag i lägenheten och tog oss ner till gatuplan för att hitta ett ställe att ta en öl eller två. Hamnade på House of Brews. De brygger sitt öl själva och fanns många trevliga drycker. Vi skulle inte äta utan ta öl/cider, kanske två. Blev tilldelade ett bord på

Senast aktiv - från Melbourne, Victoria, Australien
Sol å bad och observation på hög nivå!
fredag 12 januari 2018 - Surfers Paradise, Queensland, Australien

Vaknade i morses att solen låg på sovrumsfönstret. Detta resulterade i ett varmt sovrum då AC endast finns i vardagsrum/kök. Igår kväll när vi skulle tvätta lite kläder så funkade inte tvättmaskinen. Vi felanmälde den och idag skulle man komma och titta på den. Som tur var så var vi

Senast aktiv - från Melbourne, Victoria, Australien
Sista stoppet innan hemfärd - Vad hände här?
torsdag 11 januari 2018 - Surfers Paradise, Queensland, Australien

Nu checkat in i en lägenhet i Surfers Paradise. Namnet på staden låter ju ganska ”klyschigt” (eller hur?) men efter vi läst om en person vid namn Jim Cavill, som drev ett hotell i Brisbane runt 1920. Han köpte ett stort område som hette Elston, vilket idag är Surfers Paradise. 1925

Airlie Beach - Townsville - 25 mil
onsdag 10 januari 2018 - Townsville City, Queensland, Australien

Nu har vi landat i Townsville som ligger 25 mil norr om Airlie Beach. Det har varit seg en biltur idag. Vi åkte och tyckte att det flöt på ganska bra och trodde nog att vi hade kört hälften när skylt förkunnade att det var 18 mil kvar. Tråkigt! Vi körde vidare och när det var dags för

Senast aktiv - från Melbourne, Victoria, Australien
Att-göra-lista: Stora Barriärrevet - nu gjort-fantastiskt – Check på den!!
tisdag 9 januari 2018 - Airlie Beach, Queensland, Australien

Nu har vi hamnat hotellbalkongen efter ett bad i hotellpoolen. Maten puttrar i köket. Blir en spagetti Carbonara. Idag har vi varit ute på en fantastisk heldagsresa (10 timmar) till Stora Barriärrevet. Det blev en tidig morgon, klockan ringde 06.15 men vad gör det när man skall göra något

Mackay - Airlie Beach - 15 mil
måndag 8 januari 2018 - Airlie Beach, Queensland, Australien

Igår var vi ute och käkade på stan i Mackay och hamnade på nåt ställe som hette The Paddler & Brewery. Låter väl helt ok. Det var det vad gäller maten men servicen var under all kritik. På en av rätterna stod det pommes frittes och ett önskemål var att slippa dem och få en lite

Rockhampton - Mackay 35 mil
söndag 7 januari 2018 - Mackay, Queensland, Australien

Vi kom 45 minuter sent till Rockhamptons tågstation igår. När klockan var runt 20:00 landade vi på hotellet och prio var nu att få lite mat. Hittade Racks and Rumps och som namnet antyder så var det revben och kött som gällde. Det är skönt på kvällarna så nu vi har packat ner

SJ, Läs och lär!
lördag 6 januari 2018 - Rockhampton, Queensland, Australien

Nu sitter vi på tåget upp till Rockhampton som ligger 639 km norr om Brisbane. Resan tar knappt 8 timmar så under vissa delar går det ganska sakta. Jaja, varför Rockhampton. Egentligen inte mer än att det är slutstationen på denna tågresa. Imorgon tar vi ut en hyrbil och fortsätter norrut