Thailand

tisdag 2 januari 2018 - lördag 3 mars 2018

Vårt äventyr i Thailand. Tänk vad spännande att få arbeta och gå i skola i ett annat land.

Sista kvällen
fredag 2 mars 2018 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Idag har vi sista kvällen på Koh lanta. Dagen har varit full med avslut och hejdå-kramar. Både Melker, Malte och jag blev avtackade på skolan och fick varsin medalj. Vi har lärt känna många nya härliga människor och fått vänner som vi hoppas träffa igen! Jag har passat på att ta både

Upploppet
torsdag 1 mars 2018 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Vi har inte varit så bra på att göra inlägg sista tiden och nu bär det av hemåt inom kort. Vi tog en kort ”semester” till Phi Phi island med våra vänner här nere i helgen. Där åt vi gott och badade. Annica och Melker gav sig ut med en kajak medans jag, Malte och Morris slappade på

Snorklingtur
söndag 11 februari 2018 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Det första vi gjorde var att gå på en speedboat från stranden. Sen åkte vi i full fart mot Phi Phi island i 30 minuter. När vi var framme var det sightseeing i en fin vik med jättehöga bergsväggar sen åkte vi till Maya Bay där de spelade in filmen The Beach. Sanden var kritvit och len

Marknad
lördag 10 februari 2018 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Senaste veckorna har jag hämtat upp familjen på skolan med tuktuken och så har vi gått på måndagsmarknaden som ligger en bit från skolan. Det är en marknad som riktar sig mest mot Thailändare. De har fisk, grönsaker, krabbor, frukt med mera. Väldigt spännande att titta på sånt man

Snorkling mm
torsdag 8 februari 2018 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Oj vad tiden rusat iväg! Konstigt att tiden upplevs så annorlunda nu mot när vi kom hit. Mycket har hänt sedan sist. Några höjdpunkter har varit att jag tillsammans med min klass hade ”hemkunskap” på Lanta cookery school, där vi fick laga en trerätters-thaimeny! Så roligt och jag jag