Thailand

tisdag 2 januari 2018 - lördag 3 mars 2018

Dag 18 av 61

Vårt äventyr i Thailand. Tänk vad spännande att få arbeta och gå i skola i ett annat land.

Vardagslunk
fredag 19 januari 2018 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Morris och jag har haft våra första vardagsdagar när resten av familjen är i skolan den här veckan.Melker åker lite tidigare några dagar då han har fotbollsträning innan skolan. Vi följde med Malte till skolbussen igår och såg en liten apa som promenerade på elledningarna. När vi

Leka på stranden!
söndag 14 januari 2018 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Igår var inte en rolig dag då alla var mest inomhus och när jag fick komma ut ramlade jag och slog pannan i en stenkant, det gjorde ont. Men idag är familjen äntligen frisk så att jag får komma ut och leka!! På förmiddagen lekte jag i sanden nere på vår strand. Det var jätteroligt att

Fotbollsdag
lördag 13 januari 2018 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

idag har jag spelat en fotbollscup med skollaget. Det var lite svårt att spela eftersom planen var av betong och bollarna stenhårda. Men det var roligt ändå. Vi vann sista matchen och jag gjorde två mål!! /Melker

Skolstart
onsdag 10 januari 2018 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Idag var det det första riktiga skoldagen. Åtta solbrända 13-åringar startade vårterminen år 7 i mitt klassrum! Ett rum som är i samma storlek som köket där hemma. Litet alltså.. njuter av att åka tuk-tuk till jobbet varje dag - imorse såg jag en stor varan som badade i ett

Pappaledig i Lanta
måndag 8 januari 2018 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Det var en lite tveksam start på vistelsen här. Det hus vi hyrde uppfyllde inte riktigt våra förväntningar. Det var två våningar med en trött/trasig gammal AC på nedre våningen och vi var tvungna att ha dörren ner stängd på grund av Morris. Efter en dag med stängd dörr luktade det