Indien

Indien

Familjen Odén till Indien

Renad av Shiva
tisdag 4 september 2018 - Bangalore, Karnataka, Indien

Efter att vi visat boardingkort och pass sju gånger på vägen från ingången till Indira Gandhi Airport, satt vi på våra platser på planet till Bangalore. Någon enstaka person stod upp och det kändes som om vi var klara för avfärd. Jag tar fram telefonen för att sätta den i

Det är du och jag som är undantagen i världen
lördag 25 augusti 2018 - Mehrauli, Delhi, Indien

I onsdags var det helgdag, skolorna var stängda och de flesta företagen höll ledigt. För ovanlighetens skull var det faktistk en muslimsk helgdag i detta hindunäste. Skolan beslöt att dagen skulle tas igen med halv skoldag på lördagen för barnen och eftersom Lena hade arbetsdag så fick

Himmelriket finns i vårt kylskåp
söndag 19 augusti 2018 - Gurgaon, Haryana, Indien

I onsdags firade Indien självständigheten från Brittiska imperiet. Dagen hedrades med flaggor längs vägarna och husen prydda i Indiens färger. Det är en av de få dagar i Indien då många affärer, marknader och sevärdheter är stängda. Det är också "dry day", ingen alkoholförsäljning

Indiska Bullerbyn
fredag 3 augusti 2018 - Gurgaon, Haryana, Indien

Det är drygt en månads sedan vi kom tillbaka till Indien. Vi har kommit in i ett slags vardagslunk med skola, läxläsning, jobb, träning. Bara för ett par månader sedan så trodde jag det nästan var omöjligt att uppnå känsla av vardag i ett land som Indien. Allt jag beskrivit i tidigare

Odén i Indien - Fas 2
fredag 20 juli 2018 - Gurgaon, Haryana, Indien

Så, då är vi tillbaka till Indien, hela familjen. Lena och jag fick fyra veckor i Sverige, barnen var modiga och flög själva och kunde därför få ytterligare ett par veckor. Vi hade en helt fantastiskt tid hemma med familj, vänner, massor med middagar, studentfirande, utflykter och med