Indien

Indien

Familjen Odén till Indien

Födelsdag, Imodium och sandstorm
söndag 22 april 2018 - Gurgaon, Haryana, Indien

Vi firade Tyras femtonårsdag i torsdags och jag och Lena firade lika många år som föräldrar, denna soliga påskafton som Tyra kom och satte så gott som allt i livet i helt nya perspektiv. Traditionsenligt firade vi henne med sång och presenter på sängen. Den skånska flaggan har vi burit

En bit från stadens larm
söndag 15 april 2018 - Gurgaon, Haryana, Indien

Strax utanför Gurgaon, men inte längre bort än att det fortfarande går att se dess skyline, ligger små byar och gårdar längs slingrande och emellanåt knappt framkomliga vägar. Vinods (vår chaufför) vän, Pawan tog mig på några timmars rundvisning på de marker han växt upp

101 dagar i Indien
fredag 6 april 2018 - Gurgaon

101 dagar i Indien, låter som en boktitel för en roman, någon som flyr till det okända eller kanske en reseskildring från norr till söder. Jag kan nästan se bokomslaget framför mig och vi har nog samlat på oss tillräckligt med upplevelser att det skulle räcka till att underhålla

Omvälvande upplevelser
måndag 2 april 2018 - Gurgaon, Haryana, Indien

Den senaste en och en halva veckan har varit omvälvande på många sätt. Lena och barnen har varit lediga och tagit sig till Goa för en veckas badsemester. Jag kunde inte följa med eftersom det projekt där jag är projektledare, är inne i en mycket intensiv fas. Tråkigt att vara utan

På apspaning med mormor
lördag 24 mars 2018 - Faridabad, Haryana, Indien

Nu har mamma, mormor och svärmor landat på svensk mark. Det var mysigt att ha en henne här och barnen har njutit. Hon är ju en betydelsefull del av deras tillvaro hemma i Enköping och att få en vecka av henne här gjort gott för hela familjen. Vi hann med ett par utflykter till, men det