Indien

Indien

Familjen Odén till Indien

Å alla dessa kossor
tisdag 20 februari 2018 - Gurgaon, Haryana, Indien

Det går inte att besöka Indien utan att reflektera över alla kor som man omges av i stort sett vart vi än varit så här långt. De är en del av stadsbilden och landsbygden förstås. Kossor vandrar runt med värdig uppsyn på gatorna oberörd av trafiken runt omkring. De bökar bland sopor

Tyra, jag och Delhi - Dag 2
söndag 18 februari 2018 - Delhi, Delhi, Indien

Ordentligt slagna efter en eftermiddag i Old Dehli tog vi in på hotell vid Connaught Square. Vi hade inte ens ork att leta restaurang så vi beställde pizza till hotellrummet. Det  är banne mig riktig kvalitetstid att få sitta äta pizza i sängen på ett hotellrum med sin

Tyra, jag och Delhi - Dag 1
lördag 17 februari 2018 - Old Delhi, New Delhi, Delhi, Indien

Tyras skola har inte riktigt kommit igång som planerat och hon har haft mycket självstudier. För att bryta vardagen tog hon och jag ett par dagar i Dehli tillsammans. Planen var att ta tåget men efter tekniskt fel hamnade vi tillslut i en Ubertaxi. Det kom sedan att bli vårt transportmedel med

Och så blev det plötsligt en helgdag
onsdag 14 februari 2018 - Neemrana, Rajasthan, Indien

Och så blev det plötsligt en helgdag… ja lite så blev det. Så sent som i fredags morse var det osäkert om firandet av Mahashivratri, en dag då man helgar guden Shiva, skulle bli på tisdag eller onsdag. Det hade något med månarnas position vilket jag inte förstår eftersom det går att

Kort besök i grönt New Delhi
onsdag 7 februari 2018 - New Delhi, Delhi, Indien

Vi bor knappa 45 min med bil från Delhi, men då har vi bara nått stadsgränsen. Delhi och New Delhi har 25 miljoner invånare, så det är en hyfsat stor stad att ta sig fram i och mellan de olika delarna. Vi bestämde oss för att spendera lördagseftermiddagen i New Delhi som omväxling till