Indien

Indien

Familjen Odén till Indien

Sportens dag
söndag 9 december 2018 - Gurgaon, Haryana, Indien

Kunskapsskolan hade sin årliga Sports Day denna helg, en manifestation för idrott och motion. Som jag har skrivit om i tidigare inlägg så har ju inte indier så stort fokus på att röra sig eller idrott över huvudtaget. Valet av grenar var inte helt bestämt av de själva. Tyra blev tilldelad

Bomben i Ganges
måndag 26 november 2018 - Rishikesh, Uttarakhand, Indien

Enligt Google maps skulle det ta sex timmar i bil till vårt hotell, The Grand Shiva Resort and Spa, men det tog åtta timmar att tillryggalägga de 28 milen, och då tog vi ändå bara 15 minuters tank och kisspaus. Hemma är vi ju vana vid att det ska ta sådär en tre timmar på en bra

En liten känsla av hemma
söndag 4 november 2018 - Weligama, Sydprovinsen, Sri Lanka

Det skulle vara en överdrift med att påstå att det var som att komma hem, men att landa på ett ställe där luften känns ren att andas, måttlig trafik, att man använder blinkers och håller sig på körbanan, ingen fattigdom precis utanför fönstret, ytor utan att det kryllar av människor,

Bakvatten i Kerala
tisdag 23 oktober 2018 - Kottayam, Kerala, Indien

Cochin i KeralaVi hann knappt sätta oss i hotellets taxi från Cochins flygplats i delstaten Kerala förrän chauffören, artig och propert chaufförsklädd, påtalade att dagen därpå skulle det bli strejk och allting skulle vara stängt. Han gjorde också klart att det skulle vara bäst att

Idag är det flickornas dag
onsdag 17 oktober 2018 - Gurgaon, Haryana, Indien

Den senaste veckan har det varit fasta i Indien för att hedra nio gudar och idag är flickornas dag.  Dagen till ära så ska man ge presenter till nio flickor, en för varje gud. På gatorna ser man grupper av barn för att gå runt och samla allmosor. Lite grann som Hallowen i Sverige fast på