Indien

Indien

Familjen Odén till Indien

I stormens öga
onsdag 16 maj 2018 - Gurgaon, Haryana, Indien

De senaste par veckorna har jag tittat avundsjukt på alla inlägg på FB om det fantastiska vädret i Sverige, om bad i sjöar och hav, picknickar på ängar, besök på utomhuscaféer och om marinerat nötkött som lagts på grillen. Om Sverige visar upp sin bästa tid så visar Indien upp sin

"För att jag vill vara oberoende"
torsdag 10 maj 2018 - Faridabad, Haryana, Indien

Idag gjorde jag nya besök på skolor, denna gång i Faridabad. Vi ser över IT-infrastrukturen och hur väl den lever upp till de krav vi har för att vår utbildning ska fungera. Det som från början skulle bli ett anspråkslöst besök på två skolor, slutade med en stor officiell delegation.

I Gandhis fotspår med Åsa
torsdag 3 maj 2018 - Delhi, Delhi, Indien

Igår åkte Åsa hem efter fem intensiva dagar. Hon har fått Indien komprimerat i en zip-fil som nu metodiskt extraheras och sorteras in med all annan kunskap och världsuppfattning. Om jag går till mig själv så kommer vissa filer hitta sin plats ganska snart och skapa en ny förståelse, andra

420 trafikdöda - om dagen
fredag 27 april 2018 - Gurgaon, Haryana, Indien

Häromdagen läste jag att 253 personer avled i trafiken i Sverige under 2017 och att det är bland de lägsta siffrorna någonsin. I Indien dör det 420 om dagen, motsvarande dryga 150,000/år (och då tror jag ändå att detta är snälla siffror, efter några månader i Indien så ställer jag

Födelsdag, Imodium och sandstorm
söndag 22 april 2018 - Gurgaon, Haryana, Indien

Vi firade Tyras femtonårsdag i torsdags och jag och Lena firade lika många år som föräldrar, denna soliga påskafton som Tyra kom och satte så gott som allt i livet i helt nya perspektiv. Traditionsenligt firade vi henne med sång och presenter på sängen. Den skånska flaggan har vi burit