Amanda i Kenya

lördag 27 januari 2018 - söndag 8 april 2018 Amanda i Kenya

Under 9 veckor kommer jag, Amanda befinna mig i Kenyas huvudstad Nairobi för att göra min slutpraktik på den svenska skolan i Nairobi! Det kommer utan tvekan bli ett minne för livet 🦁🌴 välkomna att följa med mig på denna resa!

Utflykter & föräldrakväll!
måndag 26 mars 2018 - Nairobi, Kenya

Hej på er där hemma! Här kommer en liten uppdatering på senaste nytt! Det absolut senaste är ju att jag om mindre än två veckor är hemma igen, men innan dess ska jag ta vara på dom sista dagarna här i Nairobi. Förra veckan var en riktigt hektisk vecka i skolan, fast på ett roligt

Senast aktiv - från Bali, Indonesien
Kibera, matlagningskurs & lärarhäng!
tisdag 20 mars 2018 - Nairobi, Kenya

Hej på er där hemma! Jag hoppas ni läser våran andra blogg också? Där är det lite bättre uppdatering - Amandaochfannyikenya.blogspot.comNu börjar tiden försvinna och vi har totalt bara två veckor kvar i skolan och totalt tre veckor kvar i Kenya, då vi stannar en vecka till för

Senast aktiv - från Bali, Indonesien
Utflykt med skolan, Toi Market och Kiambethu Tea Farm!
söndag 11 mars 2018 - Nairobi, Kenya

Godkväll från Nairobi!Nu är det kväll här och jag ska snart gå och lägga mig, eftersom vi ligger 2 timmar före er i sverige, och fyra timmar efter er i Thailand (Eric med familj). Jag tänkte ge en kort uppdatering om vad som hänt under veckan och i helgen! :) I tisdags så var vi iväg

Senast aktiv - från Bali, Indonesien
Hålet i väggen & garagekonsert!
måndag 5 mars 2018 - Nairobi, Kenya

Hej! Här kommer en liten uppdatering! :) Först och främst så vill jag berätta att jag saknar er, nu har hemlängtan börjat komma smygande. Men dagar & veckor springer iväg och snart ses vi igen. Efter vi kom hem från safarit så åkte jag på en liten turist-bacill och blev hemma från

Masai Mara - Safari!
söndag 25 februari 2018 - Marafloden, Mara, Tanzania

Hej där hemma :) Nu är vi komkomna från en helt fanastisk helg som vi spenderat i Masai Mara på safari! Detta bokade vi här nere genom en av Peos kontakter, Isack som körde oss dit och var vår chaufför under våra safari-dagar :) För resan dit, hem och i parken, boende inklusive frukost,