4 reissu

Dag 16 av 33

4 reissu

Bonaire to LA
lördag 13 januari 2018 - Los Angeles, Kalifornien, USA

Here we are, in the land of hope and glory, or as in the -60's  joke, in US we have Nixon and Bob Hope, whereas we in Finland have Kekkonen and No Hope. Återkommer till Hope senare.Resan hit var intressant. Först på Bonaire fotade vi ett områd med sköldpaddsägg, som vi hittat föregående

Hollywood, Hollywood, Hollywood
lördag 13 januari 2018 - Los Angeles, Kalifornien, USA

Det är konstigt, hur man ibland klarar sig med lite sömn. På Bonaire blev det inte så många timmar innan vi satte igång med dykandet.Samma sak i LA. Vi var pigga och glada genast på morgonen 07.30 när vi packade upp och tog oss ner till morgonmålsrummet för inmundigandet av morgonmål,

Bon Bini = välkommen = tervetuloa
onsdag 10 januari 2018 - Kralendijk, Bonaire, Karibiska Nederländerna

Det blev 15 dykningar och de gick bra. Största problemet var de häftiga vågorna eller swellet som skapas av tidvattnet och passadvinden.Det var besvärligt att komma upp ur vattnet med den tunga utrustningen. Vi har båda skrapsår av koraller på ben och armar.Vattentemperaturen är ännu på

Jordbävningen
onsdag 10 januari 2018 - Kralendijk, Bonaire, Karibiska Nederländerna

Vi har inte kännt något av den hårda jordbävningen eftersom vi befinner oss ganska långt borta på den östra sidan om epicentret.N+H

Senast aktiv - från Los Angeles, Kalifornien, USA
Framme efter 22 timmars resande efter väckningen på onsdag morgon.
fredag 5 januari 2018 - Bonaire, Karibiska Nederländerna

Det blev en lång resa, 12,5 timmar totalt med flyg + väntetider = 22 timmar. Vi fick vänta på Arlanda, Sciphol och Aruba, var det var besättningsbyte och städning av planet.När vi kom fram till Bonair, Flamingo Airport, var vi första gången ute från terminalerna och fick promenera in till