4 reissu

onsdag 3 januari 2018 - söndag 4 februari 2018 4 reissu

Slut på resandet för denna gång
söndag 4 februari 2018 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Så var det över igen, så är det ju alltid. Borta bra men hemma bäst. Flyget hem från Hong Kong var ju en långkörare. Vi var mer eller mindre vakna i över 43 timmar eftersom flyget var ett nattplan med vakandet hela dagen före flyget och sedan samma sak efter. På planen kan ingendera av

Storstad
fredag 2 februari 2018 - Hongkong

Hong KongVädret här är kyligt i förhållandet vad det borde vara. Vi har dagstemperaturer kring 10 grader när det normala för tiden är ca 15 -18 på dagen. Men man sätter mera kläder på sig och vantar på händerna så går det bra.Vi har funderat på hur det alldagliga levernet här och

The city of sails
tisdag 30 januari 2018 - Auckland, Nya Zeeland

Flygtiden från Raro till Auckland tog 4 timmar. Vi hade en tidig start, once again. Muri Beach Resort skötte om att en bil både hämtade och förde oss från hotellet. Bilen kom 05.30 på utsatt tid.Resortens service var i allt perfekt och vänligt.När vi klev in i planet, sade Harry till den

Muri Beach Rarotonga
lördag 27 januari 2018 - Cooköarna

Det verkligen karakteristiska för denna del av världen, är människornas välvillighet, vänlighet, hjälpsamhet och leenden som tycks komma från hjärtat. Man har tid.Stämningen, kontrasten är väldig med tanke på hur människorna i Los Angeles eller också i Helsingfors eller Stockholm har

Kia Orana
fredag 19 januari 2018 - Cooköarna

Rarotonga, Cook IslandsTerveiset täältä toiselta puolen maailmaa, mä laulan tsup-ada-du-daa, tsup ada-dudu-daa do-daa. Haloo-Helsinkiä  mukailen.Det är en stor övärld, cirka 2 miljoner kvadratkilometer, (Finland ca. 340 000), bestående av 15 olika öar och atoller. Vi flög till den