Hela familjen till Australien

onsdag 14 februari 2018 - måndag 12 mars 2018

Jag och min man åker med våra fyra barn (4-13 år) till Australien. Vi landar i Cairns på morgonen den 17/2, har hyrt bil som ska ta oss ner till Arlie beach. Massa stop och båtturer på vägen och sedan åka från Proserpine 26/2 till Melbourne. Stanna i Melbourne i 2 dagar och sedan väntar en ny hyrbil som så småningom tar oss till Adelaide för hemfärd 12/3.

Hemresa i morgon😔
söndag 11 mars 2018 - Adelaide, Adelaide, South Australia, Australien

Har inte haft möjlighet att skriva så mycket i resedagboken då vi oftast haft så dåligt internet att det inte gått, och nu är vi redan framme vid hemresa☹️En snabbgenomgång är att vi åkte genom Great ocean road, badade i stora vågor, stannade vid de 12 apostlarna, gick i regnskogen

Lämnar Phillip Island, tar sikte mot Great ocean road
fredag 2 mars 2018 - Phillip Island, Victoria, Australien

Nu har vi spenderat 3 dagar här. De har bjudit på regn, blåst, sol, minigolf, amazi’n things, bad, stooora vågor, broms, bad i pool, pingviner, skratt, bråk, lek, fantastiska morgon löp rundor och mycket mer. Haft det sååå bra här och det var roligt att få se världens minsta pingviner

Blåsigt
onsdag 28 februari 2018 - Phillip Island, Victoria, Australien

Framme i Philip island. Här ska vi förhoppningsvis bada i havet och titta på pingviner😊Det är riktigt blåsigt och inte alls så varmt, bara 17 grader här i dag, Burr 😬Gjorde ett försök till bad i havet i eftermiddag men det blåste och började regna så vi gav upp. Men i morgon ska

Uppdatering 21/2-26/2
onsdag 28 februari 2018 - Whitsunday Islands, Queensland, Australien

Vi åkte från seachange beachfront appartments (det hittills bästa hotellet) den 21/2 med sikte mot Port Douglas. På vägen dit stannade vi på Hartleys crocodile adventure. Där fick vi se krokodiler, ödlor, spindlar, fåglar, kaoler och kanske det bästa av allt (iallafall enligt Alva) fick

Fas 2
tisdag 27 februari 2018 - Melbourne, Melbourne, Victoria, Australien

Nu är vi i Melbourne! Vi bor på ett jättefint lägenhetshotell i Dockland med utsikt över hamnen. I går var vi ute och käkade på en restaurang ett stenkast från där vi bor, ca 800kr för oss alla 6, helt ok ändå😊I dag har vi varit på ett köpcenter här i närheten, barnen har köpt