Nya Zeeland

måndag 1 januari 2018 - tisdag 1 januari 2019

Dag 113 av 366

Vårt stora äventyr på andra sidan jorden!

19 april: Skridskoåkning!
torsdag 19 april 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

Efter att Per åkt till jobbet och vi hade ätit frukost tog jag och barnen en tur till stan’ för att inhandla en ny varmare jacka till Vilma och strumpor till Ellen och Ludvig. Vi hittade en fin svart jacka, som hon förhoppningsvis även kan få lov att använda till sin skoluniform...Efter

18 april: Motormuseum och cirkus!
onsdag 18 april 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På onsdagen jobbade Per som vanligt, medan jag och barnen åkte hem till Caroline med barnen Matheo, Ollie och Issy. Regnet öste ned, men det hindrade inte barnen att vara ute...Vi bjöds på massor med god fika med bla kakor med nygjord lemoncurd. Fantastiskt gott! Hon skickade även med oss en

17 april: Sjukhusbesök och ett underbart besked!
tisdag 17 april 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

Per åkte in till jobbet kvällen innan och kom inte hem förrän 04 på morgonen... De ringde honom sedan kl 06 igen och det blev dags att stiga upp. Stackars Per var trött, men måste jobba ytterligare 4 fullspäckade dagar innan han får vara ledig... Inte konstigt att han råkade ta med sig

16 april: Massor med lek!
måndag 16 april 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På måndagen åkte Per tidigt till jobbet och jag insåg att Toni inte hade ringt... Skönt! Ett gott tecken på att övernattningen gått bra!Jag handlade på morgonen och hemmet låg oförändrat och tyst pga att Vilma fortfarande låg och sov...Jag hämtade sedan Ellen och Ludvig och allt hade

15 april: Klättring och övernattning!
söndag 15 april 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På söndagmorgonen åkte Per till jobbet, medan vi andra åkte på gudstjänst. Vår vän Julie var framme i kyrkan och berättade om att ett antal kineser som brukar komma till deras hem för att de vill veta mer om Jesus (de hade aldrig öppnat en bibel innan de kom till Nya Zeeland). Nu ville