Nya Zeeland

måndag 1 januari 2018 - fredag 1 februari 2019

Vårt stora äventyr på andra sidan jorden!

1 februari: Hemma i Flackarp!
fredag 1 februari 2019 - Bangkok, Thailand

På natten till fredagen gjorde vi en mellanlandning i Bangkok. Ofta går planen direkt till Dubai, men detta planet tog en liten omväg, vilket gjorde att det blev en ca 4 timmar längre resa. Vi stannade kvar i planet under tiden en del gick av, planet städades och nya resenärer gick på. Det

31 januari: Bro, konst och hemresa! 1 :
torsdag 31 januari 2019 - Sydney, New South Wales, Australien

På torsdagsmorgonen väcktes vi kl 5.30 av att det knackade envist på dörren. Det slutade med att Per gick upp. Vi förstod då att det var taxin, som vi egentligen hade avbokat, som väntade på oss för att köra oss till flygplatsen. Det hade tydligen blivit en miss när receptionen skulle

30 januari: Bad, snorkling och operahuset!
onsdag 30 januari 2019 - Sydney, New South Wales, Australien

På onsdagsmorgonen gick Per och köpte frukost, som vi sedan åt tillsammans på takterassen. Det var underbart att kunna se ut över den vackra staden. Det var lite mer skyar idag, vilket vi bara uppskattade. Trots det åkte solhattarna, solkrämen och solglasögonen på, vilket vi ändå

29 januari: Promenad och bad i Sydney!
tisdag 29 januari 2019 - Sydney, New South Wales, Australien

På tisdagsmorgonen var Per uppe kl 7 och köpte frukost i stan’. Vi intog sedan denna på takterrassen, där vi hade en fantastisk utsikt över Harbour Bridge, operahuset, hamnen och skyskraporna.  Det var klarblå himmel och vi kände att det skulle bli en ganska varm dag. När avslutat

28 januari: Avfärd mot Sverige!
måndag 28 januari 2019 - Sydney, New South Wales, Australien

På måndagsmorgonen var det slutligen dags för hemfärd mot Sverige.Vi började dagen med frukost och jag och Per åkte sedan förbi tippen med saker att slänga och sedan till banken för att överföra pengar från vårt konto på Nya Zeeland till kontot i Sverige. Efter det åkte vi förbi