Nya Zeeland

måndag 1 januari 2018 - tisdag 1 januari 2019

Dag 56 av 366

Vårt stora äventyr på andra sidan jorden!

25 Feb: Vilma väl hemkommen!
söndag 25 februari 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På söndagen var vi på gudstjänst i en anglikansk kyrka i närheten, så vi promenerade dit. Efter att ha blivit bjudna på te och mackor gick vi hemåt och tog bilen vidare till ”farmers market”. För mig var det premiär så det var en härlig upplevelse att se alla inhemska produkter av

24 Feb: Storslagen fisketur!
lördag 24 februari 2018 - Bluff, Southland, Nya Zeeland

På lördagmorgonen åkte Per och Ludvig ut med en ordnad fisketur från Bluff, som ligger ca 2 mil söder om Invercargill. Det var lite sjögång, men uppehållsväder. Sjökaptenerna tyckte inte det behövdes några flytvästar, så de låg kvar i lådan (det kändes ju tryggt...) Dagen innan

23 Feb: Fredag!
fredag 23 februari 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På morgonkanten, innan skolan börjat, fick vi besök av en äldre man; George. Han kom oanmäld för att sköta om vår trädgård; klippa buskar etc, vilket vår ägare gett honom i uppdrag. Efter att jag lämnat barnen på skolan och fått en liten löparrunda, erbjöd jag George en kopp te med

22 Feb: Utelåsta ur huset!
torsdag 22 februari 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På torsdagen skjutsade jag en lite pirrig Vilma till skolan tidigt eftersom det idag var avresa med buss till ”campen”! Vid busshållplatsen mötte en glad tjej i klassen upp och hjälpte henne med väskorna innan vi skildes åt ... Det var verkligen modigt av henne att våga lämna oss i fyra

21 Feb: Lite oväntad dag...
onsdag 21 februari 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

En ”vanlig” onsdagsmorgon till att börja med, med jobb för Per och skola för barnen. Jag gick till till tennisbanan intill för att vara med på ”social tennis”. När jag kom dit var det tomt på folk, vilket kanske inte var så konstigt... Det hade regnat hela morgonen och det låg