Nya Zeeland

måndag 1 januari 2018 - tisdag 1 januari 2019

Dag 267 av 366

Vårt stora äventyr på andra sidan jorden!

22 september: Kalas och tjejdag med shopping etc i Dunedin!
lördag 22 september 2018 - Dunedin, Otago, Nya Zeeland

På lördagsmorgonen var Per tvungen att gå upp vid 6.30 eftersom han skulle till jobbet... Jag drog mig en halvtimme till och började sedan bla packa in all vår skidutrustning, som vi hyrt, i bilen, eftersom vi idag planerade att åka till Dunedin för att lämna tillbaka allt igen. Efter att

21 september: Konst, indiskt besök och övernattning!
fredag 21 september 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På fredagsmorgonen fick Vilma, för omväxlings skull, klä sig i valfria kläder i skolan eftersom det var ”mufti day”. Trots lite svalt på morgonen valde Vilma shorts, som en riktig infödd ”kiwi” skulle göra. Idag var det Ellen och Ludvigs klasskompis AJ’s sista dag, vilket de

20 september: Ellen och Ludvig utklädda!
torsdag 20 september 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På torsdagsmorgonen följde jag Ellen och Ludvig till skolan som vanligt, medan Vilma gick iväg själv... Strax innan lunch åkte jag in till stan’ för att inhandla kläder till kvällens disco på skolan. Temat var rymden och tjejerna önskade att ha kläder i grönt. Ludvig ville likna ett

19 september: Volleyboll och konsert med barnens skolkörer!
onsdag 19 september 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

Det var molnigt på onsdagsmorgonen, men började klarna upp när barnen gick till skolan.  Strax efter gick jag för att spela tennis. Det var härligt, soligt väder så det behövdes både keps, solglasögon och solkräm... Det var som vanligt roligt att prata med alla trevliga människorna som

18 september: Sista dagen med kompisen Tina, besök hos Hilda och lyckat lästest!
tisdag 18 september 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På tisdagsmorgonen började Per en ny jourvecka och fick därför vara på plats lite tidigare. Det var strålande väder idag, vilket var en härlig kontrast till gårdagen! Tilly kom förbi redan kl 8 på morgonen pga att Ellen och Tilly hade bestämt att de skulle se så lika ut som möjligt i