Nya Zeeland

måndag 1 januari 2018 - tisdag 1 januari 2019

Dag 322 av 366

Vårt stora äventyr på andra sidan jorden!

30 oktober: Jour, tennisstart och dans!
fredag 30 november 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På tisdagsmorgonen ställde Per klockan lite tidigare för att vara på plats för överrapportering inför jourveckan som han började idag, Ellen och Ludvig sov för ovanlighetens skull länge och fick därför väckas för att komma i tid till skolan... Jag följde Ellen och Ludvig till skolan

15 november: Nugget Point, sjölejon och rök i Sacramento!
torsdag 15 november 2018 - Catlins Forest Park, Nya Zeeland

På torsdagsmorgonen var Ellen och Ludvig lediga pga att lärarna strejkade. Vädret var strålande och våra planer var bla att åka till ”Nugget Point”, vilket Vilma hade drömt om att få åka till ytterligare en gång. Vi bestämde därför att vi även Vilma skulle få vara ledig...Efter

14 november: Nationalpark och Riverton!
onsdag 14 november 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På onsdagmorgonen var det soligt väder och vi vaknade alla efter en god natts sömn, även mamma och pappa, vilket var skönt. Jag följde Ellen och Ludvig till skolan och jag, mamma och pappa tog sedan ett par lugna timmar innan vi satte oss i bilen för att åka mot Riverton. Vi stannade till

13 november: Björn och tält, mamma och pappa på besök från Sverige!!
tisdag 13 november 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På tisdagen var det skönt väder! Ellen hade varit så hostig igår kväll och nu på morgonen att vi bestämde att hon skulle få hoppa över dagens simning i skolan. Vilma tog med sig strösocker och måttsats inför dagens lemonadtillverkning i skolan. Efter att barnen börjat skolan röjde

12 november: Fotboll och på cykel i San Fransisco!
måndag 12 november 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

ÅPå måndagsmorgonen var det skönt väder. Vilma gick till skolan som vanligt, liksom Ellen och Ludvig. Jag åkte på Zumbaträning på morgonen, vilket var svettigt, men kul! Jag träffade där Isabell, vilket också var roligt, men varken hon eller jag hade tyvärr tid att stanna och prata