Nya Zeeland

måndag 1 januari 2018 - tisdag 1 januari 2019

Dag 197 av 366

Vårt stora äventyr på andra sidan jorden!

15 juli: Hemresa utan visum och plånbok!
söndag 15 juli 2018 - Cairns, Queensland, Australien

På söndagsmorgonen hade vi ställt klockan på 03.30 för att komma i tid till flyget... Jag kände mig konstigt nog ganska pigg just då... Vi packade ihop våra prylar och gav oss av mot flygplatsen i Cairns. Där lämnade vi in nycklarna till hyrbilen och checkade in. Vi hade på vägen till

14 juli: Rodeon med tjurar!
lördag 14 juli 2018 - Cairns, Queensland, Australien

På lördagen hade vi lite sovmorgon, men åt sedan frukost och packade matsäck till dagens rodeon utanför staden Mareeba. Kristi följde också med, vilket var roligt, medan Dan fick jobba. Jag och Ellen gjorde sällskap i Kristis bil. På vägen varnade man för kängurur på vägen och vi såg

13 juli: Snorkling på barriärrevet!
fredag 13 juli 2018 - Cairns, Queensland, Australien

På fredagmorgonen startade vi tidigt för att åka ut med båt på stora barriärrevet. Vid kajen låg mängder av liknande båtar redo för att åka ut. Vi hittade vår båt och lite senare var vi på väg ut på havet. Resan tog ca en timme och under tiden serverades vi fika, fick information

12 juli: Härlig natur i Davies Creek!
torsdag 12 juli 2018 - Cairns, Queensland, Australien

ÅPå torsdagmorgonen ställde vi klockan på 6.30 för att hinna med en liten löparrunda i området med Kristi innan hon skulle till jobbet. Dan behövde också jobba idag... Vi sprang en slinga genom en skog och över en bäck. På vägen tillbaka fick jag lite ont i mitt knä så jag började

11 juli: Kängurudjur, krokodiler och koalor!
onsdag 11 juli 2018 - Cairns, Queensland, Australien

På natten till onsdagen hade jag hört Vilma prata på engelska i sömnen, vilket var skoj! Hon verkar visst börja tänka på engelska ibland... Dan var inte ledig på onsdagen och vi bestämde därför att ta en utflykt till ”rainforest park” för att bla få möjlighet att uppfylla Vilmas