1 februari: Hemma i Flackarp!
fredag 1 februari 2019 - Bangkok, Thailand

På natten till fredagen gjorde vi en mellanlandning i Bangkok. Ofta går planen direkt till Dubai, men detta planet tog en liten omväg, vilket gjorde att det blev en ca 4 timmar längre resa. Vi stannade kvar i planet under tiden en del gick av, planet städades och nya resenärer gick på. Det

31 januari: Bro, konst och hemresa! 1 :
torsdag 31 januari 2019 - Sydney, New South Wales, Australien

På torsdagsmorgonen väcktes vi kl 5.30 av att det knackade envist på dörren. Det slutade med att Per gick upp. Vi förstod då att det var taxin, som vi egentligen hade avbokat, som väntade på oss för att köra oss till flygplatsen. Det hade tydligen blivit en miss när receptionen skulle

30 januari: Bad, snorkling och operahuset!
onsdag 30 januari 2019 - Sydney, New South Wales, Australien

På onsdagsmorgonen gick Per och köpte frukost, som vi sedan åt tillsammans på takterassen. Det var underbart att kunna se ut över den vackra staden. Det var lite mer skyar idag, vilket vi bara uppskattade. Trots det åkte solhattarna, solkrämen och solglasögonen på, vilket vi ändå

29 januari: Promenad och bad i Sydney!
tisdag 29 januari 2019 - Sydney, New South Wales, Australien

På tisdagsmorgonen var Per uppe kl 7 och köpte frukost i stan’. Vi intog sedan denna på takterrassen, där vi hade en fantastisk utsikt över Harbour Bridge, operahuset, hamnen och skyskraporna.  Det var klarblå himmel och vi kände att det skulle bli en ganska varm dag. När avslutat

28 januari: Avfärd mot Sverige!
måndag 28 januari 2019 - Sydney, New South Wales, Australien

På måndagsmorgonen var det slutligen dags för hemfärd mot Sverige.Vi började dagen med frukost och jag och Per åkte sedan förbi tippen med saker att slänga och sedan till banken för att överföra pengar från vårt konto på Nya Zeeland till kontot i Sverige. Efter det åkte vi förbi

27 januari: Gudstjänst, packning och hjortmiddag!
söndag 27 januari 2019 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På söndagsmorgonen åkte jag och Per på gudstjänst för sista gången i vår kyrka ”All saints”. Det var en härlig gudstjänst och det var kul och kändes väldigt bra att få tillfälle att säga hejdå och ta lite foto på vännerna vi träffat där. Efter gudstjänsten åkte vi hem för

26 januari: Fika och middag med vänner!
lördag 26 januari 2019 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På lördagsmorgonen åt vi frukost med familjen Lanki. Jag, Per och Ludvig åkte sedan iväg till stan för att köpa nya skor till Ludvig (de hade de senaste fått ett hål och hade blivit fullständigt dränkta i lera efter promenaden för två dagar sedan, vilket gjorde dem obrukbara). Vi åkte

25 januari: Vackra omgivningar, punktering och på bjudning!
fredag 25 januari 2019 -

När vi gick upp på fredagsmorgonen var Stuart och Ali redan vakna. De berättade att de bokat en helikoptertur till oss i em. Det lät ju fantastiskt, men tyvärr skulle det troligen inte bli förrän framåt kl 16 och det skulle därför bli för sent att hinna med innan vi var bortbjudna till

24 januari: Vandring, hjortar, jakt och bad!
torsdag 24 januari 2019 -

På torsdagsmorgonen hämtade Per upp Vilma hos Chiara vid 9-tiden. Klockan 10 blev vi sedan upphämtade av Stuart och hans fru Ali. De hade med sig deras sons 4WD som vi skulle få låna, eftersom han insåg att den bil vi hade inte skulle klara terrängen som vi skulle köra i, i Central Otago.

23 januari: Klippa får och besök hos vänner!
onsdag 23 januari 2019 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

ÅPå onsdagsmorgonen regnade det lite. Per hade bestämt med en tidigare patient att vi skulle få komma och besöka hans farm och se när de jobbade med sina får. Efter frukost åkte Per därför först och hämtade upp Vilma, som hade sovit hos Chiara under natten, och vi åkte sedan hela