Ekstrands äventyr 2018

torsdag 8 februari 2018 - lördag 24 februari 2018

Dag 15 av 17

Ekstrands äventyr 2018

Följ oss på vårt äventyr med familjen till USA och Mexico 2018.

Från Mexico till USA
tisdag 20 februari 2018 - Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko

Nu lämnar vi underbart härliga Mexico för att bege oss till Miami för nya upplevelser. Känns spännande att få se lite av Florida och samtidigt lite vemodigt att lämna det här fantastiska landet!

Etapp tre
tisdag 20 februari 2018 - Miami, Florida, USA

Framme vid etapp tre på resan. En helt annan upplevelse med en storstad. Häftigt att få bekanta sig mer med usa. Just nu njuter vi av värmen och solen på hotellets takterrass. En promenad där vi såg en stor säl har vi hunnit med också!

Nya bekantskaper
måndag 19 februari 2018 - Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko

Hola hola! Eller enligt farmor: Olla olla (väldigt mycket ollande i det här landet) .Ikväll har vi lärt känna några nya mexikanska förmågor. Skrattat så vi nästan kissat på oss. Fråga Eva vad hon tycker om buzz lightyear 😉 Sett ett riktigt tequilarace och bekantat oss med ett

Djurlivet
måndag 19 februari 2018 - Mexiko

Här finns det väldigt mycket spännande djur, till Oskars stora glädje. Allt vill han visa morfar när han kommer hem😁

Mexikansk mat
söndag 18 februari 2018 - Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko

Vi äter och äter och äter. Det slinker ner någon cerveza då och då men annars lever vi fram till nästa måltid. Det mexikanska köket har verkligen varit en positiv överraskning med favoriter som ceviche, mojcajete, tacos och såklart guacamole!