Kim, Tommy och Eva i Usa 2018

lördag 12 maj 2018 - söndag 27 maj 2018

En road tripp i Svenskbygderna i Amerikanska mellanwestern 2018

Gifford
fredag 25 maj 2018 - Gifford, Illinois, USA

Fredag 2018-05-25.Sista Amerika brevet ( för den här gången )I morse åkte vi bort till Rodeon för att kolla lite och det var bara träning och tillridning på förmiddagen men det fanns också försäljare där.En av dom blev lite lyckligare för Kim hjälpte till så att de inte hade lika

Chicago - Gifford
torsdag 24 maj 2018 -

Torsdag 2018-05-24.Vi startade dagen med ett besök i Andersonville, en förort till Chicago där många Svenskar valde att bosätta sig i det nya landet. Vi tittade in på Swedish American museum där de beskrev hur det var att komma till New York som immigrant från Sverige. När man hade fått

Indianapolis - Chicago
onsdag 23 maj 2018 - Chicago, Illinois, USA

Onsdag 2018-05-23.Efter frukosten så åkte vi downtown för att åka på en guidad tur på Segway,s ( en 2 hjulig motorburen skateboard på tvären som man försöker hålla balansen på och samtidigt åka och styra ) Det var både roligt och enkelt och det blev en jättetrevlig tur på nästan 2

Cincinnati - Indianapolis
tisdag 22 maj 2018 - Indianapolis, Indiana, USA

Tisdag 2018-05-22.I dag började vi med att åka till Newport Aquarium i Cincinnati, ett stort akvarium som tog hela förmiddagen att titta igenom. De hade byggt upp det jättfint och de hade ett enormt utbud av ödlor, hajar, alligatorer, fiskar och alla tänkbara vattenlevande varelser. Sedan

Louisville - Cincinnati
måndag 21 maj 2018 - Cincinnati, Ohio, USA

Måndag 2018-05-21.I morse skulle damerna plaska i poolen för vi hade ingen brådska i dag eftersom vi inte hade hittat något i Louisville som vi ville se. Det är måndag och inget speciellt var på G som intresserade oss så vi åkte vidare österut mot Cincinnati i Ohio. Vi tog US 42 East och