Vietnam

fredag 19 januari 2018 - torsdag 8 februari 2018 Vietnam

Backpacker-resa i södra och mellersta Vietnam med Thomas. Resan är vår 40-års present till oss själva =)

Mekongdeltat och slutdestinationen Saigon
torsdag 8 februari 2018 - Mỹ Tho, Tien Giang, Vietnam

Då har vi då till sist nått slutet på vår resa i Vietnam. Under dessa tre veckor har vi hunnit med allt vi tänkt göra, och det var en hel del. Trots det har det inte kännts stressigt eller forcerat. Vi har tagit det i vår takt och tagit det rätt så lugnt. Vi har till och med hunnit med

Paradisön Phu Quoc
tisdag 6 februari 2018 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Som jag nämnde i det förra inlägget är vi nu på Phu Quoc, som är en riktig paradisö, 15 kilometer utanför Kambodjas kust.Vi hade hört lite olika omdömen om ön innan vi kom hit, både väldigt positiva och väldigt negativa, så vi visste inte riktigt vad vi skulle förvänta oss. Men

Vietnams riviera - Nha Trang
torsdag 1 februari 2018 - Nha Trang, Khanh Hoa, Vietnam

Ryssar, ryssar och återigen ryssar. Ja, så var det faktiskt i Nha Trang. Kändes som att det var fler ryssar än Vietnameser, och det var både skyltar och menyer på ryska.Personalen på restauranger och hotell var sura och hade ingen service-känsla, vilket var en stor kontrast mot Hoi An som

Mot norr till Na Dang och Hoi An
måndag 29 januari 2018 - Hội An, Quang Nam, Vietnam

Efter Saigon flög vi vidare norrut till en stad som heter Da Nang. En ganska stor stad som ligger utmed kusten ungefär på mitten av Vietnam.Vi hade redan innan bestämt oss för att inte stanna där utan tog oss vidare ca 5 mil söderut till ett ställe som heter Hoi An. Där bosatte vi oss i en

Äntligen i Vietnam
torsdag 25 januari 2018 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

SagonEfter en riktigt seg flygning kom vi till slut fram till Saigon. Flyget tog knappt 8 timmar och Thomas o jag satt inklämda i de mittersta sätena i mittenraden så det var trångt om utrymmet. Dessutom hade Thomas en halvgalen spanjor jämter sig som varken kunde vara tyst eller sitta