Indokina

måndag 22 januari 2018 - tisdag 27 mars 2018

En tur och retur till Bangkok med planer om Thailand, Burma, Laos och Kambodja

Summering
måndag 26 mars 2018 - Bangkok, Thailand

Ja då ser jag slutet på denna lilla sydostasienrutt. I den ordning jag besökte länderna blev det bättre och bättre. Burma toppar ganska överlägset. Men det har varit bra i alla länder. Maten : Burma, Thailand, Laos, Cambodja Trafiken: Laos, Cambodja, Burma , ThailandFolket: Burma,

Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Finns det vänligare folk ?
torsdag 22 mars 2018 - Mandalay, Mandalay Region, Myanmar (a)

Det finns väl kvar en hel del konstiga saker, så som att utlänningar bara får hyra e-bikes. I huvudstaden får icke utlänningar bo på guesthouse, utan måste bo på hotell för 70 dollar natten. Och den nya huvudstaden lär vara byggd från noll ute i öknen. Men vad jag förstår kommer

Restricted areas
onsdag 14 mars 2018 - Old Bagan, Mandalay Region, Myanmar (a)

Namnet Myanmar togs 1989 av militärregimen. Det har varit bråk om namnet länge, och i April 2016 sade landets statskansler Aung San Suu Kyi att utlänningar själva kunde välja vilket av de två namnen de använder. Hon tillade dessutom att hon själv oftast säger Burma, då det är namnet hon

Mer tragisk historia
tisdag 6 mars 2018 - Siem Reap, Kambodja

Dagen efter killing Fields besökte jag S-21 även det en mörk tragisk historia, inte så långt tillbaka i tiden.S-21 Tuol sleng var ett av tre säkerhetsfängelser som kallade S-21, och ett av minst 150 avrättningscentra under Pol Pots regim i landet. Från början var det två skolor, men hit

Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Bland khmerer, fransmän o tyskar
tisdag 27 februari 2018 - Phnom Penh, Phnom Penh, Kambodja

Veng Vang ett känt festställe för några årsedan. Då sades det att opium fanns på menyn. Röker du gräs eller liknande utomhus så åker du dit av poliser som kan tjäna en extra hacka. Det kinesiska nyåret innebär att boenden fylls upp fort. Därför får man ta det som finns ibland. Så