Ny resekurs - nya äventyr! Lär känna Polen

onsdag 24 januari 2018 - onsdag 24 januari 2018 Ny resekurs - nya äventyr! Lär känna Polen

Vårens resekurs kommer att handla om Polen. Vi kommer från jan-april att förkovra oss om Polen, lära känna landets historia, geografi, berömda personer och mycket mycket annat. V.16 kommer vi sedan att resa till Polen och uppleva några av alla de ställen som vi läst om. Vi ser fram emot en mycket trevlig vårtermin! /Nettan & Anneli

Vi reser vidare...
torsdag 19 april 2018 - Warszawa, Masovien, Polen

Även idag vaknade vi i Warszawa...men det var dags att packa väskorna innan vi tog bussen till Sejmen - Polens riksdag. Här fick vi genomgå rigorösa säkerhetskontroller innan vi till slut släpptes hela vägen in. Spännande att se hur även det fungerar. Vi mötte vår guide, Magda, som tog

Walk a mile in my shoes....eller två...
onsdag 18 april 2018 - Warszawa, Masovien, Polen

Nu har vi äntligen landat i sängen!!! Efter en dag då vi enligt min stegräknare gått ca 24000 steg - visserligen var fröknarna en morgonrunda nere i Gamla stan redan innan dagen program och gjorde x antal steg men våra tappra deltagare har nog minst 20 000 steg....I dag började dagen med

I Kopernikus fotspår
tisdag 17 april 2018 - Toru, Kujavien-Pommerns vojvodskap, Polen

Dagen inleddes med en god frukost på vårt hotell innan vi packade in våra väskor i bussen...och tog en promenad in till Toruns gamla stadskärna - ett UNESCO världsarv. Förmiddagen tänkte vi ägna åt stadens store son - Kopernikus. Vi träffade Magda, vår guide, utanför stadens

Polen här kommer vi!
måndag 16 april 2018 - Toru, Kujavien-Pommerns vojvodskap, Polen

I går kväll hämtade Mattias och Trossö buss upp oss på våra påstigningsorter för att slutligen köra på Stena Line i Karlskrona för vidare färd över Östersjön mot Gdynia.ALDRIG tidigare har nog havet legatså stilla som det gjorde i gårkväll och i natt!!!Måndag morgon vaknar vi upp