Oceanien 2018

söndag 28 januari 2018 - onsdag 7 mars 2018

Dag 29 av 39

Oceanien 2018

Resenärerna Johan, Karolina, Fredrik och Emma beger sig långt bort från Sveriges kalla väder. En länge efterlängtad resa till andra sidan jorden är snart här och börjar den 28 januari 15.30 med 6 timmars flygresa från Kastrup till Doha i Qatar med Qatar Airways. Där har vi 2 timmars väntetid innan vi tar nästa plan till Auckland som ligger på Nya Zeelands norra ö. Flygtiden är 16 timmar där vi även kommer förlora tid på grund av tidszonerna. Morgonen den 30 januari kommer vi landa i Auckland och vårt äventyr kommer börja på riktigt!

Maritimt tema & vaxmuseum
söndag 25 februari 2018 - Sydney, Sydney, New South Wales, Australien

Ett regnigt Sydney gjorde att vi var inomhus stora delar av dagen.Vi började med frukost på Bourke Street Bakery och gick sedan över bron på Darling Harbour och till Sydneys Maritime Museum, sjöfartsmuseet. Vi kollade in gamla slagskepp och militärfartyg som man fick gå in i och som låg

Stranddag och föreställning på Operahuset
lördag 24 februari 2018 - Sydney, Sydney, New South Wales, Australien

En avslappnande dag spenderades på stränderna nära Bondi Beach tillsammans med Ieva och David som bor i området. Vi tog tåget österut och blev sedan upphämtade av dem och åkte bil till närmaste strand. Det var strålande sol och runt 32 grader stora delar av dagen. Vi gick på små

China Town & Royal Botanic Garden
fredag 23 februari 2018 - Sydney, Sydney, New South Wales, Australien

Vi började vår dag med promenad genom staden i China Town, ett distrikt med influenser från Kina med mat, affärer och skyltar på kinesiska. Vi gick in i Chinese Gardens of Friendship, en stor park/trädgård med dammar, träd och paviljonger i kinesisk stil. Där vandrade vi runt i den

Sydney Harbour Bridge & Opera House
torsdag 22 februari 2018 - Sydney, Sydney, New South Wales, Australien

Vi anlände till Sydney på Australiens östkust under gårdagskvällen och tjänade in 2 extra timmar i och med tidszonerna. Idag har vi promenerat igenom den mysiga innerstaden med välbekanta gatunamn och parker såsom Liverpool Street, Sussex Street, Hyde Park, Haymarket med flera som

Avsked till Nya Zeeland
onsdag 21 februari 2018 - Queenstown, Otago, Nya Zeeland

Efter ungefär 3 veckor på Nya Zeeland är vårt äventyr över på öarna, men vårt stora äventyr fortsätter i Australien med 6 dagar i Sydney och sedan 8 dagar i Adelaide.Vi har haft det fantastiskt bra, nästan överdrivet bra och allting har klaffat perfekt.Vi är förälskade i Nya Zeeland