lördag 3 februari 2018 - tisdag 6 mars 2018

Dag 23 av 32

Sydafrika 2018

Hej! Ja, det var ett tag sedan jag skrev i min resedagbok, det har ju varit ett antal resor sedan dess, men nu skall det bli dokumenterat lite igen. Ofta har det varit så att det har varit svårt med WIFI. Denna resa skall vi göra med goda vännerna Ann, Micke, Karin och Roger. Resan går först till Johannesburg för att åka till Krugerparken och Blyde River Canyon efter en vecka där blir det flyg till Kapstaden och där hyr vi ytterligare en bil . Vi stannar den 11-15 febr nära Kapstaden för att sedan börja rutten bort mot Port Elizabeth. Vi hörs alltså framöver. Kram Lena med resesällskap.

Vinprovning hos Ernie Els
torsdag 15 februari 2018 - Paarl, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

15 Februari.Vi har nu varit i Paarl området 4 nätter och haft fantastiskt väder med utflykter, bad i poolen på Oak Tree, golfspel på Milnerton och vin provningar, men nu var det dags att dra vidare . Vi hade tidigare pratat om att vi ville åka tillbaka till Ernies vingård som vi besökte

Drakenzicht,
tisdag 13 februari 2018 - Paarl, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Det har varit lite problem med WIFI första veckan s därför kommer ett litet sammandrag från 1:a boendet.Resan med flyget gick bra förutom lite turbulens på natten. Väl framme var det dags att hämta ut hyrbilen som blev en liten uppgradering till en 8-sittsig Mercedecbuss som bara gått 2000

Senast aktiv - från George, Västra Kapprovinsen, Sydafrika
Golf Milnerton, Taffelberget, Cape of good hope och winetasting Ernie Els.
söndag 11 februari 2018 - Paarl, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Hej igen.12 febr.  Ja, så var det dags för en golfrunda igen  och vi hade tid 09:45 o 09:53, vi tyckte vi startade i god tid från vårt boende i Paarl, men hade inte räknat med en sådan trafik det var köer hela vägen in till Kapstaden och nu råkar vi köra fel också men vi körde in

Krugerparken och Panoramarutten
onsdag 7 februari 2018 - Krugersdorp, Gauteng, Sydafrika

Hej igen.Vi har  lite problem att komma till WIFI emellanåt.Vi bodde på en härlig Lodge när vi komm fram till White River, på kvällen fick 3-rätters som smakade alldeles utmärkt. Nu var det dags för Safarin, det var tidig start 04:15 och Roger som ägde Seringa Lodge var guiden, han var

lördag 3 februari 2018 - Sölvesborg, Blekinge län, Sverige

Hej!Ja, det var ett tag sedan jag skrev i min resedagbok, det har ju varit ett antal resor sedan dess, men nu skall det bli dokumenterat lite igen. Ofta har det varit så att det har varit svårt med WIFI.Denna resa skall vi göra med goda vännerna Ann, Micke, Karin och Roger.Resan går först