Sydafrika 2018

lördag 3 februari 2018 - tisdag 6 mars 2018 Sydafrika 2018

Hej! Ja, det var ett tag sedan jag skrev i min resedagbok, det har ju varit ett antal resor sedan dess, men nu skall det bli dokumenterat lite igen. Ofta har det varit så att det har varit svårt med WIFI. Denna resa skall vi göra med goda vännerna Ann, Micke, Karin och Roger. Resan går först till Johannesburg för att åka till Krugerparken och Blyde River Canyon efter en vecka där blir det flyg till Kapstaden och där hyr vi ytterligare en bil . Vi stannar den 11-15 febr nära Kapstaden för att sedan börja rutten bort mot Port Elizabeth. Vi hörs alltså framöver. Kram Lena med resesällskap.

Port Elizabeth, Sydafrika och Johannesburg med Soweto

Sista inlägget för denna resa, om någon undrar så är det så att jag gärna vill fullfölja inläggen fast vi har kommit hem.Det tar tid att skriva en resedagbok därför har jag legat efter det är inte alltid som WIFI fungerar, men vill gärna avsluta så jag får med mig allt eftersom jag

Senast aktiv - från Sölvesborg, Blekinge län, Sverige
Golf, Bathurst och Port Elizabeth.
söndag 25 februari 2018 - Port Alfred, Östra Kapprovinsen, Sydafrika

Hej igen.Resan gick nu vidare efter att vi lämnat Karin och Roger på Port Elizabeths flygplats✈️, det känns alltid tomt när det är någon som lämnar.😢😢Det var då dags att lämna den bilen vi haft när vi var 6 och hämta ut en Toyota Avanza,🚗 sagt och gjort men ett problem

Senast aktiv - från Sölvesborg, Blekinge län, Sverige
Golf och besök på Fancourt .
lördag 24 februari 2018 - George, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Hej igen nu duggar inläggen tätt, men man får passa på när WIFI är bra.20 febr. Nu står George GC på tur och vi vet ju sedan tidigare att det är en fin bana. Från Mosselbay till George är c:a  6 mil så det går snabbt på den fina vägen N2. Vi körde direkt ner till klubben och tog

Bungyjump o. Golf Humewood

Hej !Nu har vi kommit till sista anhalten där vi är  6 och blir bara 4 eftersom Karin och Roger nu flyger hem efter 3 veckor tillsammans och många upplevelserVi lämnar  Knysna  för att köra de 32 milen (Roger är nu chaufför), vi lägger ingen tid på att göra frukost utan tar det på

Senast aktiv - från Sölvesborg, Blekinge län, Sverige
Knysna Lagun och golfklubb.
fredag 23 februari 2018 - Knysna, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Hej igen!Nu är vi i den mysiga staden Knysna som har en stor Lagun. Här har vi hyrt en lägenhet med 3 rum och kök nere vid Lagunen.Vi hämtar ut nyckeln och har tur att vi kan komma in tidigare, efter det bestämde vi att ta en båttur på lagunen, vädret var härligt. Det blev en avsvalkande