Port Elizabeth, Sydafrika och Johannesburg med Soweto

Sista inlägget för denna resa, om någon undrar så är det så att jag gärna vill fullfölja inläggen fast vi har kommit hem.Det tar tid att skriva en resedagbok därför har jag legat efter det är inte alltid som WIFI fungerar, men vill gärna avsluta så jag får med mig allt eftersom jag

Senast aktiv - från Sölvesborg, Blekinge län, Sverige
Golf, Bathurst och Port Elizabeth.
söndag 25 februari 2018 - Port Alfred, Östra Kapprovinsen, Sydafrika

Hej igen.Resan gick nu vidare efter att vi lämnat Karin och Roger på Port Elizabeths flygplats✈️, det känns alltid tomt när det är någon som lämnar.😢😢Det var då dags att lämna den bilen vi haft när vi var 6 och hämta ut en Toyota Avanza,🚗 sagt och gjort men ett problem

Senast aktiv - från Sölvesborg, Blekinge län, Sverige
Golf och besök på Fancourt .
lördag 24 februari 2018 - George, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Hej igen nu duggar inläggen tätt, men man får passa på när WIFI är bra.20 febr. Nu står George GC på tur och vi vet ju sedan tidigare att det är en fin bana. Från Mosselbay till George är c:a  6 mil så det går snabbt på den fina vägen N2. Vi körde direkt ner till klubben och tog

Bungyjump o. Golf Humewood

Hej !Nu har vi kommit till sista anhalten där vi är  6 och blir bara 4 eftersom Karin och Roger nu flyger hem efter 3 veckor tillsammans och många upplevelserVi lämnar  Knysna  för att köra de 32 milen (Roger är nu chaufför), vi lägger ingen tid på att göra frukost utan tar det på

Senast aktiv - från Sölvesborg, Blekinge län, Sverige
Knysna Lagun och golfklubb.
fredag 23 februari 2018 - Knysna, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Hej igen!Nu är vi i den mysiga staden Knysna som har en stor Lagun. Här har vi hyrt en lägenhet med 3 rum och kök nere vid Lagunen.Vi hämtar ut nyckeln och har tur att vi kan komma in tidigare, efter det bestämde vi att ta en båttur på lagunen, vädret var härligt. Det blev en avsvalkande

Vinprovning hos Ernie Els
torsdag 15 februari 2018 - Paarl, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

15 Februari.Vi har nu varit i Paarl området 4 nätter och haft fantastiskt väder med utflykter, bad i poolen på Oak Tree, golfspel på Milnerton och vin provningar, men nu var det dags att dra vidare . Vi hade tidigare pratat om att vi ville åka tillbaka till Ernies vingård som vi besökte

Senast aktiv - från Sölvesborg, Blekinge län, Sverige
Golf, besök på Diaz Museum, Vingården Jakkalsvlei.
torsdag 15 februari 2018 - Mosselbaai, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Hej!Ja, så var vi i Mosselbay och där har vi hyrt en lägenhet nere vid havet med 3 rum och kök.16 februari .Vi spelade golf i underbart väder på Mosselbay GC och fick en trevlig snubbe med i vår boll, vi fick lite tips på restauranger och andra sevärdheter.Golfbanan ligger så att du ser

Drakenzicht,
tisdag 13 februari 2018 - Paarl, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Det har varit lite problem med WIFI första veckan s därför kommer ett litet sammandrag från 1:a boendet.Resan med flyget gick bra förutom lite turbulens på natten. Väl framme var det dags att hämta ut hyrbilen som blev en liten uppgradering till en 8-sittsig Mercedecbuss som bara gått 2000

Senast aktiv - från Sölvesborg, Blekinge län, Sverige
Golf Milnerton, Taffelberget, Cape of good hope och winetasting Ernie Els.
söndag 11 februari 2018 - Paarl, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Hej igen.12 febr.  Ja, så var det dags för en golfrunda igen  och vi hade tid 09:45 o 09:53, vi tyckte vi startade i god tid från vårt boende i Paarl, men hade inte räknat med en sådan trafik det var köer hela vägen in till Kapstaden och nu råkar vi köra fel också men vi körde in

Krugerparken och Panoramarutten
onsdag 7 februari 2018 - Krugersdorp, Gauteng, Sydafrika

Hej igen.Vi har  lite problem att komma till WIFI emellanåt.Vi bodde på en härlig Lodge när vi komm fram till White River, på kvällen fick 3-rätters som smakade alldeles utmärkt. Nu var det dags för Safarin, det var tidig start 04:15 och Roger som ägde Seringa Lodge var guiden, han var