Sol och värme i Abu Dhabi

tisdag 13 februari 2018 - tisdag 6 mars 2018

Flyg till Dubai. Bil till Abu Dhabi. Inga planerade utfärder men det hoppas vi att det ska bli.

Hemma igen.
fredag 9 mars 2018 - Kristianstad, Skåne län, Sverige

Hemma igen!Strålande sol och 7 grader varmt när vi kom till Kristianstad den 6 mars! Härligt.I Abu Dhabi har vi haft en behaglig tillvaro, sol och bad och avkoppling mitt i storstaden.Det finns en hel del att fundera på, de otroligt påkostade byggnaderna, vägarna m.m. och samtidigt många

Konstrunda
söndag 4 mars 2018 - Abu Dhabi, Ruwais, Förenade Arabemiraten

Konstrunda fredagen den 2 mars.Nu har vi fått vara med om lätt regn här i Abu Dhabi. Det är ett halvt år sedan sist, det bjudet vi på!En lämplig dag att besöka konstmuseet Louvre Abu Dhabi.En fin utställning med föremål daterade långt före Kristi födelse och framåt. Konstverk och

Utflykt i staden.
onsdag 28 februari 2018 - Abu Dhabi, Ruwais, Förenade Arabemiraten

Sightseeing i Abu Dhabi.En rundtur i staden är ett måste – buss eller taxi?? Vi valde taxi och hade turen att få en chaufför, som kan engelska och dessutom känner till staden väl – han kommer från Pakistan!!Abu Dhabi är byggd på ett antal öar och binds ihop av många flerfiliga

Bad och OS
tisdag 27 februari 2018 - Abu Dhabi, Ruwais, Förenade Arabemiraten

Härliga dagar på vår strand. Endast avbrutna av kortare promenader i skyskrapsstaden. Här är mycket byggverksamhet på gång både med hus och vägar.Den 8 km långa strandpromenaden ”Cornichen” är färdig, den är helt belagd med plattor i trevliga mönster. Utmed promenaden finns

Senast aktiv - från Kristianstad, Skåne län, Sverige
Rapport från ett Ökenland.
måndag 19 februari 2018 - Abu Dhabi, Ruwais, Förenade Arabemiraten

Till tågtrafikens många störningar kan vi nu lägga: strömavbrott i ca 10 min strax före Kastrup! Inga problem för oss, vi hade gott om tid innan vi köade med 700-800 personer för att gå ombord på Emirates jätteplan A380. Gott om plats i sätena, god mat och dryck, härligt.Vi landande i