Bagpacking 2018

fredag 2 februari 2018 - lördag 2 juni 2018

Dag 114 av 121

Bagpacking 2018

Nya zeeland, Australien, Indonesien, Malaysia, Thailand, Kambodja och Vietnam. Sen får vi se om vi kommer hem.

Kan en kvinna bara få vara?
onsdag 23 maj 2018 - Sa Pả, tp. Lào Cai, Lao Cai, Vietnam

Nu är vi mer än halvvägs in på tiden här i Vietnam. Och jag har så blandade känslor för det här landet. När vi först kom till Ho Chi Minh hade vi två vietnamesiska tjejer (från Hanoi) som roomisar som var helt underbara. Samma dag är det en tjej som ser att vi är vilsna och hjälper

Dag 100
tisdag 15 maj 2018 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

Idag är det 100 dagar sedan vi kramade våra nära och kära hemifrån. Hejdå sa vi. Vi ses snart. Om jag trodde att det skulle vara sant? Ja. Jag hade aldrig trott att dagarna skulle gå så långsamt, om än så fort. Men jag antar att det blir så när varje dag får bli ett eget kapitel, som

Time to leave Thailand
lördag 5 maj 2018 - Bangkok, Thailand

Framme i Thailands huvudstad. Efter en resdag pa tolv timmar och en matforgiftning (...) sa ar vi lagom trotta. Om bara nagon dag flyger vi harifran och lamnar fantastisk veckor bakom oss. Och sen sist vi hordes har vi gjort foljande:gVi lamnade Koh Samui for Koh Phangan. Pa Samui forovrigt besokte

tre lander senare
onsdag 25 april 2018 - Krabi, Thailand

Hej igen! Det har varit ett tag sen nu och faktum ar att det ar forsta gangen sedan resans borjan som jag sitter vid en dator. Med ett tangentbord!!! Dock utan prickar med jag tror ni klarar er. Sa vad har vi gjort de senaste veckorna? Pa 14 dagar har vi inte mindre varit i tre lander.

Ubud
onsdag 11 april 2018 - Bali, Indonesien

Efter vi hade vinkat hejdå till drömhuset tog vi en taxi inåtlands. Mot Ubud. Ubud räknas som den kulturella "huvudstaden" på Bali.Hostelet som vi bodde på låg lite i utkanten vilket vi förstod var bra då vi slapp turistkvarteren. Bara på vår gata fanns tio tempel och lika många span