Bagpacking 2018

fredag 2 februari 2018 - lördag 2 juni 2018

Dag 24 av 121

Bagpacking 2018

Nya zeeland, Australien, Indonesien, Malaysia, Thailand, Kambodja och Vietnam. Sen får vi se om vi kommer hem.

100 timmar
måndag 19 februari 2018 - Franz Josef Glacier, West Coast, Nya Zeeland

Det är något speciellt när man byter plats varje dag. Dagarna känns så oändligt mycket längre samtidigt som de flyter ihop till en enda massa. Den lilla byn som pryder foten av Nya Zeelands södra glaciärer är i mitt huvud det samma som stränderna vi låg på för tre dagar sedan. Den

Guys, it’s time for a walk
lördag 17 februari 2018 - Nya Zeeland

Bussföretaget vi åker med heter Kiwi Experience. Förutom att de skjutsar runt oss i landet så är chaufförerna guider också och tar oss till platser som jag tror vi inte hade kommit till ensamma. En dag på bussen börjar oftast tidigt på morgonen och efter en timme eller två är det

Wellington
torsdag 15 februari 2018 - Wellington, Kiriwhakapapa, Nya Zeeland

Vissa ställen känner man sig bara hemma i, utan att egentligen veta varför. När jag och Filippa anlände till Wellington för två dagar sen, var vi snabba på luren och förlänga vår vistelse från en till tre nätter. Det var kärlek vid första ögonkastet. Wellington ligger längst söder

River Valley
tisdag 13 februari 2018 -

Om jag skulle beskriva Nya Zeeland med ett ord skulle det vara kontraster. Under 15 minuters bilväg kan landskapet ha förändras från regnskog till tallplaneringar till bergskedjor och gröna kullar med vita lamm. Också kontraster i hur våra dagar ser ut. Som Taupo, en liten stad med två

Spöregn och varma källor
måndag 12 februari 2018 - Taupo, Waikato, Nya Zeeland

Nu har vi precis vaknat och ska packa ihop oss. Vi tvättade igår men var för snåla för att torktumla så vår våningsäng har också agerat tvättställ inatt. Igår var en underbar dag. Jag och filippa och en svensk som heter lovisa skulle gå till varma källorna som finns här. Egentligen