Bagpacking 2018

söndag 4 februari 2018 - lördag 2 juni 2018 Bagpacking 2018

Nya zeeland, Australien, Indonesien, Malaysia, Thailand och Vietnam. Sen får vi se om vi kommer hem.

Hejdå världens bästa resa!
fredag 1 juni 2018 - Hanoi, Vietnam

Vi är nu på Hanois flygplats. Regnet smattrar på rutorna. Det är första gången sen vi lämnade Ho Chi Minh. Kanske gråter himlen för att vi ska åka. Jag vill tro det. Vi bär helsvart för att det är skönt att resa i. Men det är också en liten spegelbild på hur vi känner oss. Lite

Dag 116/117
torsdag 31 maj 2018 - Hanoi, Vietnam

Rubriken skrammer mig lite... Imorgon aker vi alltsa hem?! hem till Sverige. vi ar sa redo att lamna Vietnam, men att lamna livet och komma hem till lugn trafik, bryggkaffe och svenskar nar man har pratat svengelska i 4 manader, det kanns lite markligt. det har varit sa konstit de senaste dagarna.

Vietnam i fickformat
måndag 28 maj 2018 - Hanoi, Vietnam

Efter den trakiga stamningen i forra inlagget som tyvarr speglade till en stor del det som vi har fatt uppleva i landet tankte jag med det har sammanfatta Vietnam. Vi ar nu pa var sista destination, pa vart sista hostel. I huvudstaden i Hanoi. Men sist ni fick en ordentlig uppdatering var fran Hoi

Kan en kvinna bara få vara?
onsdag 23 maj 2018 - Sa Pả, tp. Lào Cai, Lao Cai, Vietnam

Nu är vi mer än halvvägs in på tiden här i Vietnam. Och jag har så blandade känslor för det här landet. När vi först kom till Ho Chi Minh hade vi två vietnamesiska tjejer (från Hanoi) som roomisar som var helt underbara. Samma dag är det en tjej som ser att vi är vilsna och hjälper

Dag 100
tisdag 15 maj 2018 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

Idag är det 100 dagar sedan vi kramade våra nära och kära hemifrån. Hejdå sa vi. Vi ses snart. Om jag trodde att det skulle vara sant? Ja. Jag hade aldrig trott att dagarna skulle gå så långsamt, om än så fort. Men jag antar att det blir så när varje dag får bli ett eget kapitel, som