DRA DIT PEPPER`N GROR!

onsdag 7 februari 2018 - fredag 23 februari 2018

Ja, det er akkurat det vi skal, Marita, Hans og jeg. Den vietnamesiske øya Phu Quoc er nemlig full av pepper-plantasjer. Men først skal vi til det nordlige Thailand, og der blir også Øystein med. Lampang, som av enkelte thaier blir kalt Thailands siste paradis, er første stopp. Derfra går turen til Chiang Mai som var hovedstaden i det gamle kongeriket Lanna. Etter en uke oppe i nord, flyr vi til Phu Quoc som ligger utenfor kysten av Kambodsja. Bangkok blir bare et stop-over på vei til og fra Phu Quoc, for Marita, Hans og meg, mens Øystein skal være litt i leiligheten sin der. Vi gleder oss til opplevelser i varmere strøk!

CÁM ON - TAKK - VIETNAM
tisdag 20 februari 2018 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Prison, pearls and pepper...Vi kjøpte en 6 1/2 t rundtur sør på øya, som inkluderte disse tre p- ene i tillegg til vinfabrikk, fiskesausfabrikk, fiskelandsby og lunsj etterfulgt av bading på øyas "vakreste" strand. Vi var ca 20 i bussen, 4 svensker, 1 canadier med filippinsk kone, 1

TEMPERATUR OG SÅNT
måndag 19 februari 2018 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Vi har ikke med oss gradestokk, ikke Hans en gang, men når vi setter aircondition på 26 grader, føles det kaldt når vi kommer inn i rommet. Tror Hans stilte den på 22 her om dagen, og da holdt han på å få kuldesjokk. Temperaturen i vannet har noen dager føltes ganske lik kroppstemperaturen

GODT NYTT ÅR!
fredag 16 februari 2018 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Vi ankom øya Phu Quoc akkurat i tide for å være med på inngangen til det nye året, ifølge den kinesiske kalenderen. Nå er vi da inne i Hundens år. Vi har ikke merket så mye til feiringen, men så tilløpet til et opptog rett utenfor terrassene våre - fikk dessverre ikke tatt noen bilder.

KAP KOON KAA - takk for oss Thailand
onsdag 14 februari 2018 - Bangkok, Thailand

Da er vi kommet til Bangkok igjen, og kan oppsummere litt av det som har slått meg når det gjelder Thailand. Det er mye blomster plantet overalt, og templer, pagoder og stupaer skal du ikke gå mange meter før du snubler over. Været har vært behagelig, med ganske høy temperatur utover dagen,

BESTIGNING AV THAILANDS HØYESTE FJELL
tisdag 13 februari 2018 - , Chiang MaiTha Pha, Chiang Mai, Thailand

Det har blitt enda noen templer på oss, men alle blir ikke saumfart like grundig. Plutselig kommer vi over noen som ser litt annerledes ut enn de vi har sett tidligere, og da må vi ta en liten titt.I går hadde vi en flott tur på elva - et såkalt elvecruise. Vi var 8 personer ombord og ble