Anna och Ann till NZ

tisdag 6 februari 2018 - tisdag 6 mars 2018

Dag 17 av 29

Äntligen är det dags, ryggsäcken packad och resfebern på topp!! Vi åker först till Auckland och hälsar på en barndomskompis till mig. När vi ändå är åt det hållet reser vi lite i Australien också innan en avslutande vecka på Nya Zeeland igen! Ute ett halvår?? Näe bara en månad tyvärr så det blir att ligga i, men klagar inte!!

Ebb och flod
onsdag 21 februari 2018 - Mackay, Queensland, Australien

Natten blev rätt lugn efter ett strömavbrott och ett billarm som gick igång i stormen. Morgonen kom med sol, tack o lov, så vi ut på stranden för att ba.....var f-n är vattnet??! En ebb som överraskade! Vi gick en bra bit ut där det fanns lite vatten och satte oss på sanddynen där.

Min första tropiska storm!
tisdag 20 februari 2018 - Mackay, Queensland, Australien

Jag vaknade rätt tidigt och gick ner till poolen för ett dopp. Satte mig och lyssnade på min bok och fåglarnas skrän. Plötsligt dök ett gäng damer upp med en instruktör och skulle ha vattengympa. Ville jag vara med? Såklart! Kul och skönt att röra på sig!! Vi hade önskat att komma

Sol och bad!
måndag 19 februari 2018 - Mackay, Queensland, Australien

Flög till Mackay, via Brisbane, och fick backa klockan en timme. Taxin tog oss genom ett rätt öde Mackay, låga hus som i Detroit tyckte Ann. Hotellet låg 2min från havet, med trevlig restaurang bredvid en liten pool och rummet var stort, trevligt med balkong!! Vi gick direkt till stranden

Mellanlandning i Sydney
söndag 18 februari 2018 - Sydney, New South Wales, Australien

Söndagen blev i korta drag, frukost på ett fint 50-talsinspirerat café, tåg tillbaka till Sydney för lite shopping på Pitt Street. Vi åt en god lunch; shelled crabburger, jättegott! På kvällen åkte vi buss till flygplatsen och sedan shuttle till vårt hotell i närheten. Vilade och

Blue Mountains

The Village hade också gratis frukost, trångt i köket när flera ville göra sin frukost samtidigt. Gott att få något i magen eftersom vi nu skulle åka tåg i två timmar. Väldigt bekväma dubbeldäckarvagnar med AC förstås. Tåget tog oss rätt in i landet till en nationalpark som har