Anna och Ann till NZ

tisdag 6 februari 2018 - tisdag 6 mars 2018

Äntligen är det dags, ryggsäcken packad och resfebern på topp!! Vi åker först till Auckland och hälsar på en barndomskompis till mig. När vi ändå är åt det hållet reser vi lite i Australien också innan en avslutande vecka på Nya Zeeland igen! Ute ett halvår?? Näe bara en månad tyvärr så det blir att ligga i, men klagar inte!!

Sista dagarna
måndag 5 mars 2018 - Auckland, Nya Zeeland

Söndagen tackade vi för oss efter en trevlig frukost med ett par från Florida, på MC. Dom hade bara 10 dagar på NZ! 😳Vi åkte via Thames, där vi fikade och hittade en liten strand på kustvägen som var jättefin! Badade och njöt av solen. Väl tillbaka hos Sanna och Mats, gick vi ut på

Bed and Breakfast
fredag 2 mars 2018 - Whangamata, Waikato, Nya Zeeland

Molnigt som vanligt när vi åkte mot Whangamata. Vackra och kurviga vägar! En stadsgata med affärer och matställen, precis som överallt där vi varit. Inte mycket folk. Vi shoppade lite presenter, kollade in stranden där vinden låg på och vågorna dundrade. Mäktigt men badsugen blir man ju

Hot pool
torsdag 1 mars 2018 - Tauranga, Bay of Plenty, Nya Zeeland

Frukost och packa bilen igen. Idag åkte vi till Tauranga och Mount Maunganui. Mycket backiga och kurviga vägar. Väldigt fina vyer! 😃Vid foten av berget Maunganui låg ett termalbad med havsvattenpooler, varma och sköna. Där njöt vi ett tag.Vi hade inte bokat boende fast det löste sig.

Den bästa födelsedagen!
onsdag 28 februari 2018 - Rotorua, Bay of Plenty, Nya Zeeland

Idag fick jag både sång och presenter, tack fina vänner!!Stora planer för dagen. Kl 9 var vi på ett ställe där man åker upp på ett berg och sedan kan man åka mountainbike eller luge ner. Det är en rodel som var lätt att styra och anpassa farten på. Olika banor fanns det och vi åkte

Två dagar med Sanna
måndag 26 februari 2018 - Rotorua, Bay of Plenty, Nya Zeeland

Måndagen blev en resdag. Tåg till flyget som tog oss till Auckland igen. Vi flög 13.00 och det tog 3 timmar men vi landade 19.00 lokal tid. Konstigt det där med tid🤔Hyrbil som vi ska ha hela sista veckan tog oss hem till Sanna och Mats. Tisdagen startade vi kl 8.30 mot Cambridge och