Vi drog till Sri Lanka

fredag 2 februari 2018 - torsdag 22 mars 2018

Vi i familjen hoppas på 7 underbara och spännnde veckor i Sri Lanka. Så håll i hatten för nu kör vi! Får se om Sri Lanka är beredd att ta emot oss från Bollnäs :)

Sista inlägget!
måndag 12 mars 2018 - Negombo, Västprovinsen, Sri Lanka

Då var det dags för sista inlägget på vår resa i Sri Lanka. Avslutnings middag i Negombo. Var ju bara ett måste att äta hummer, gissa om det var gott? Även en bild på vår chaufför Fernando och hans fru med min älskade familj. Fantastisk människa som ställt upp otroligt mycket och

Sista veckan!
torsdag 8 mars 2018 - Negombo, Västprovinsen, Sri Lanka

Vi tog revansch på vårt museum misslyckande. Nu blev det riktigt lyckat. Synd bara att vi missade att museerna låg vägg i vägg och biljetten gällde för båda. Men det är ju inte så lätt att veta och det är inget dom upplyser om heller, money money dumma turister tänker dom nog 😊.

En dag med kultur?
tisdag 6 mars 2018 - Colombo, Västprovinsen, Sri Lanka

Tog med barnen på museum idag. Måste vara lite kulturella tänkte vi. Hade berättat att vi skulle se dinusarie skelett och en massa annat intressant. Kruxet var bara att vi blandade ihop det här med naturhistoriska och nationella. Med andra ord så fanns där varken några dinusarier eller dom

Varmt i city!
lördag 3 mars 2018 - Colombo, Västprovinsen, Sri Lanka

Vi håller oss kvar i Colombo och utforskar city. Idag blev det en av dom varmaste dagarna vi haft här nere. Drog till viharamahadevi park och tänkte inte riktigt på hur varmt det var, det fick vi sotan för. Vi blev helt slut på eftermiddagen tack vare värmen, ja förutom mamma då som drog

Fest!
torsdag 1 mars 2018 - Colombo, Västprovinsen, Sri Lanka

Då har vi kommit till Colombo. Då våra vänner snart åker hem till Sverige hakade vi på till Colombo. Trevligt att åka i samma buss och gissa om det blev jubel när vi såg mcdonalds för första gången på resan. I Colombo är vi även närmare specialist vård eftersom Tiljas öron spökar