Vi drog till Sri Lanka

fredag 2 februari 2018 - torsdag 22 mars 2018

Dag 21 av 49

Vi i familjen hoppas på 7 underbara och spännnde veckor i Sri Lanka. Så håll i hatten för nu kör vi! Får se om Sri Lanka är beredd att ta emot oss från Bollnäs :)

Åter till sydkusten
tisdag 20 februari 2018 - Weligama, Sydprovinsen, Sri Lanka

Då är vi tillbaka på sydkusten. Bor numera på Weligama, inte långt ifrån Mirissa. Här ska vi slappa och kanske surfa lite, för det verkar vara just surfing man gör här 😊. Kanske lite svåra att se, men vi stötte ihop med dessa roliga apor här med jättelånga svansar.

Många djur i sikte!
måndag 19 februari 2018 - Yala, Sydprovinsen, Sri Lanka

Äntligen var det dax för en spännande eftermiddag i Yala Nationalpark. Vi packade i kidsen både frukost och lunch och sen var vi taggade till tänderna. Vår pålitliga chaufför hade fixat en riktigt bra guide som var erfaren som kom och hämtade upp oss alla nio i en jätte jeep och sen bar

Resdag till Yala
söndag 18 februari 2018 - Yala, Sydprovinsen, Sri Lanka

Då har vi hamnat i Yala. Äntligen har vi åter träffat vår super chaufför Fernando, Tilja är väldigt förtjust i honom 😊. Resorna tar väldigt hårt på oss här nere, speciellt på kidsen. Detta hade vi väl en liten förvarning om hemma men är såklart svårt att veta. Det tar väldigt

Besök vid poolen
lördag 17 februari 2018 - Unawatuna, Sydprovinsen, Sri Lanka

Sista dagen i Unawatuna. Vi fick besök vid poolen av denna varan. Tilja har fått en sari, lankesisk dräkt som hon är så nöjd över. Theodor har fått ett par lankesiska byxor, men han är svårare att fota. Fick även en inblick i hur en del srilankeser spenderar sina lördagkvällar ibland.

Unawatuna beach
fredag 16 februari 2018 - Unawatuna, Sydprovinsen, Sri Lanka

Morgonen kickade igång med lite träning på stranden i soluppgången. Känns som att vi äter konstant på denna resa så det var skönt att få LITE motvikt iallafall 😁💪Dagen fortsatte med ett besök på Unawatuna beach och barnen fick varsina ”surfbrädor” som de har gått och trånat