Sydöstafrika med Rosa Bussarna

lördag 10 mars 2018 - lördag 21 april 2018 Sydöstafrika med Rosa Bussarna

Flyger ner till Kapstaden o därifrån åker vi sen med bussen utefter Sydafrikas östkust upp till Botswana, Zimbabwe o in i Mozambique där vi sen flyger hem från Maputo.

Hemma igen efter 6 v på en Rosa Buss
lördag 21 april 2018 - Kungsbacka, Hallands län, Sverige

Lördag 21 april.Addis Abeba är en så rörig flygplats. Vi kom iväg med vårt plan o fick våra platser. Efter start så serverade de middag igen - i stort sett samma mat som den förra. Sen skulle man försöka vila lite o det är ju lättare sagt än gjort. Sitter o halvslumrar i konstiga

Hemresedag
fredag 20 april 2018 - Addis Abeba, Etiopien

Fredag 20 april.Så varmt det har varit på rummet! Man har inte känt av någon av fläktarna. Jag tror knappt jag sovit mycket. Låg vaken länge det sista o till slut gick jag upp o duschade o då var klickan inte ens 4. Sitter nu här nere i baren/receptionen o laddar telefonen. Ligger utomhus

Mot Maputo
torsdag 19 april 2018 - Maputo, Moçambique

Torsdag 19 april.Vaken innan 5 så då går jag upp o gör i ordning sängen så tyst det går o smyger ut ur bussen. Ner på toa o sen restaurangen o ser solen gå upp runt 5.45. Benny kommer också naturligtvis o så småningom Ingrid.Laddar inlägg o bilder från igår. Ska snart återgå till

Städa bussen
onsdag 18 april 2018 - Tofo Beach, Inhambane, Moçambique

Onsdag 18 april.Ja, de andra kom nog kanske runt 01.30 o innan de var klara o lagt sig så var kl över 02. Sen var det några som grejade o pratade så det var inte tyst förrän efter 04.Var vaken o pigg i vanlig tid så vid 6 var jag uppe o klar. La upp inlägg o bilder från igår. Jag, Benny,

Pinkfest
tisdag 17 april 2018 - Tofo Beach, Inhambane, Moçambique

Tisdag 17 april.Gud vad jag har kliat på mina myggbett runt anklar o underben i natt! Man vet att man inte ska klia samtidigt som det känns så skönt o riva.Lite molnigt på fm o det kom enstaka regnstänk idag med. Åt frukost där vi bor o tog det lugnt. Större delen av gänget skulle ut o