Thailand/Malaysia 2018

torsdag 8 mars 2018 - fredag 6 april 2018

Kuala Lumpur

Hej!Resan från Perhentian till Kuala Lumpur gick över förväntan, med tanke på båtresan vi upplevde omvänd väg. Havet låg i princip spegelblankt denna gång.Väl på plats i staden möttes vi av resans absolut lyxigaste boende. Alldeles i närheten av Petronas Twin Towers ligger vår

Perhentian islands
måndag 2 april 2018 - Perhentian Islands, Terengganu, Malaysia

Hej!Vi hade en lång resdag framför oss när vi skulle ta oss från Langkawi till Perhentian Islands. Då resan innefattatade taxi till flygplatsen, flyg till KL, nytt flyg till Kota Bharu, minibuss till Kuala Besut och motorbåt till öarna var vi beredda på att något skulle strula, men allt

Langkawi
söndag 25 mars 2018 - Langkawi, Kedah, Malaysia

Hej!Om kontrasten mellan Lanta och Bulon var stor så känns kontrasten mellan grannländerna Thailand och Malaysia oändligt mycket större. Iallafall vad vi sett och upplevt än så länge.Vi tog oss via speedboat till Koh Lipe för en omtumlande omlastning till färja som tog oss till Malaysia

Koh Bulone

Hej!Nu kan vi konstatera att vi inte hade fel för fyra år sedan. Koh Bulone är det riktiga Thailand! När man går i land på den södra delen av ön, på White beach, är det svårt att ta in vad man ser. Fantastisk paradisvy. Kontrasten mot Koh Lanta är stor. Här finns inga pooler, inga

Koh Lanta
söndag 18 mars 2018 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Hej!För fyra år sedan lovade vi, efter vårt första besök på denna ö, att det också skulle vara vårt sista. Nu har vi varit här tre gånger och det är den enda ö i Thailand som vi besökt mer än en gång. Så nog finns det något här som tilltalar oss. Barnen älskar det här, då det