RWC2019 Japan

fredag 20 september 2019 - onsdag 23 oktober 2019

Dag 34 av 34

Rugby VM i Japan som startpunkt, efter Japan blir det New Zealand sydön

Resan börjar närma sig slutet

Nu sitter vi på flygplatsen i Christchurch och väntar på att få flyga till Auckland och sedan vidare till Hongkong, Helsingfors och sedan Göteborg. Förhoppningsvis är vi hemma omkring 19:40 i morgon. Blir en tuff flygresa på 26 timmar. Tur att det är på vägen hem nu. Då kan man bara

Abel Tasman national park
måndag 21 oktober 2019 - Motueka, Tasman, Nya Zeeland

Idag tog vi det lite lugnare på morgonen eftersom vi bokat en guidad båtresa i Nationalparken högst upp på Sydön kl 12:40. Riktigt skönt att inte behöva stressa iväg direkt på morgonen. De flesta campingplatser har utcheckning kl 10:00 och då gäller det att vara klar med duschningen,

Pancake rocks
söndag 20 oktober 2019 - Punakaiki, West Coast, Nya Zeeland

På vägen upp till Westport stannade till i en nationalpark som har det som de kallar för Pancake rocks och blowholes. Klipporna har utav vind och vatten formats så att de ser ut som högar med pannkakor. Det finns också hål emellan klipporna så att när vattnet kommer in där så ser det ut

Puzzling World i Wanaka och regnig resa till Franz Josef
lördag 19 oktober 2019 - Westport, West Coast, Nya Zeeland

Stoppet i Wanaka blev på en campingplats bland buskar och träd en bit utanför staden centrum.Värden på campingen hade jobbat i Norge och visste mycket väl var Göteborg ligger. Hans hustru hade varit med honom i Oslo på ett besök för några år sedan. Visst är världen liten.  På

Te Anau och Millford sound
onsdag 16 oktober 2019 - Te Anau, Southland, Nya Zeeland

När vi lämnade Curios bay, nästan sista utposten till Antarktis, så drog vi norr över för att ta oss till Fiordlands. Efter några timmar genom sagolik natur parkerade vi bilen på en jättefin camping i Te Anau. Morgonen dagen efter tog vi en guidad busstur till Millford sound.  Det var