Det omöjliga - är vad någon inte kan göra tills någon gör det.

onsdag 7 mars 2018 - torsdag 29 mars 2018 Det omöjliga - är vad någon inte kan göra tills någon gör det.

Dags igen! :) Ingen idé om vart jag skall, vad jag skall göra så det får bli fokus på hur jag bor istället. :) Lite nytt och lite bekant i lagom blandning. Efter frustrerande funderingar i år igen så bär det i första hand av till sydligaste delarna av Thailand (Koh Lipe) för att sedan fundera på vart jag skall efter det, kan bli Malaysia eller fortsätta ö-luffa i Thailand. Jag får se helt enkelt. :)

Jämtgubben (Thore Skogman)
tisdag 27 mars 2018 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Så nu kanske det är några av er som undrar vart jag tagit vägen? Jag är kvar i Thailand men har haft lite för mig så resedagbokandet har fått avvakta lite de senaste dagarna.Först kan jag stolt berätta att efter missödet med min mobil så lyckades jag hitta en mobilhandlare på Koh Mook

Sound of silence (Simon and Garfukel men det går även bra med Disturbed)
måndag 19 mars 2018 - Ko Muk, Ko Libong, Trang, Trang, Thailand

Ville bara lägga upp en snabb uppdatering. Har nu tagit mig från Koh Lipe till Koh Mook (uppmärksamma läsare har säkert numera räknat ut att ”Koh” på thailändska betyder ”ö”) med lite kul upplevelser på vägen och ett större missöde. Kul upplevelser är att man inte blir klok

Don't worry, be happy (Bobby McFerrin)
söndag 18 mars 2018 - Ko Lipe, Satun, Thailand

Passande rubrik då det trådlösa nätverket heter just ”Dont worry” och lösenordet är ”BeHappie” (ja, med ”ie” istället för ”y” för säkerhetens skull :)Då har jag varit här på Koh Lipe ett gäng dagar. Några fler än jag trodde från början då jag endast hade bokat tre

Utan att fråga (Kenta)
tisdag 13 mars 2018 - Ko Lipe, Satun, Thailand

Utan att fråga finns inge chans att få ett svar sjöng Kenta i melodifestivalen. Sant, och första dagarna på resan består av att just fråga sig fram. Vill varna lite för att detta inlägg är ganska långt men så har det ju gått en hel del dagar på resan redan, så hoppas ni inte

Vad njöd med allt vad livet som vi lever här (Djunglboken)
onsdag 7 mars 2018 - Helsingfors, Nyland, Finland

Häpp! :) Då är man påväg igen. Även denna gång med absolut ingen idé om vart eller vad att göra. Så, denna gång får prio bli på att "bo". Att prioritera just "Bo" kan väl aldrig vara fel? :) Hur som helst så hade jag lite tid över på min anslutningsflygplats (Helsingfors) när jag

Det omöjliga - är vad någon inte kan göra tills någon gör det.

35 Bilder 4 Besökta platser 5 Dagböcker