Kiruna feb 2018

onsdag 28 februari 2018 - måndag 5 mars 2018

Hemresa
måndag 5 mars 2018 - Kiruna, Norrbottens län, Sverige

Taxi förbokad till flygplatsen 8 km utanför staden. Tog delad taxi blev totalt 50 kr billigare än egen. Planet lyfte itid och flygningen gick så bra så. Buss till stationen. Vi åt thaimat på stället som ligger vid centralen..så,gott. Plötsligt så hördes brandlarm och vi blev uppmanade

Heldag på Torne Älv
söndag 4 mars 2018 - Kiruna, Norrbottens län, Sverige

Sol och klarblå himmel!!Vi har då haft bra tur med vädret, sol och klarblå himmel. Blev hämtade av Emilio, mkt bra guide. Körde till camp Aurora där ci fick prova på olika vinteraktiviteter. Först ut var längdskidor..Emma var orolig, men det gick så bra så. Därefter snöskovandring ca

Vacker dag
lördag 3 mars 2018 - Kiruna, Norrbottens län, Sverige

Lite lugn morgon..begav oss ut i butiker på fm. Skulle försöka köpa en balaklava..vilket till sist gick. Det var slutsålt på flera ställen. Köpte dessutom ett vackert silverhalsband😀Sedan vandrade vi upp till den vackra kyrkan som var öppen. Därefter köpt macka och kvarg från Coop i

Icehotel
fredag 2 mars 2018 - Kiruna, Norrbottens län, Sverige

Upp tidigt idag. Bussen gick kl09 fr busstationen till Jukkasjärvi. Jag slank in för pensionärspris haha..tog 40 min de två milen, men då åkte vi runt ngr svängar och hämtade upp fler resenären. Bussen stannade utanför Icehotel. Där bokade vi en guidad tur på 30 min 395 kr, fast jag

Sol och utevistelse
torsdag 1 mars 2018 - Kiruna, Norrbottens län, Sverige

Efter en frukost som var mager för att vara ett 4 stjärning Elite hotel,  Bishop Arms, var vi klara att gå ut. På med alla lager på lagerklädet och iväg kom vi. Härligt väder och vi tog en sväng runt och orienterade oss. Pratade med lite folk utefter vägen. Såg gamla hus som troligen