Kryssning dec 2017

fredag 1 december 2017 - onsdag 13 december 2017 Kryssning dec 2017

Flyget till Barca gick vid 10 tiden så vi körde hemifrån i god tid samma dag. Hade förbokat parkering på Lillhults parkering, så praktiskt att bli körd till avgångshallen och hämtad..därtill lägre pris!! Resan förlöpte utan konstigheter. Norweigen flög vi med, så bra med nät på flyget Framme i Barca så tog vi flygbussen in. 5 e pp, den stannar behändigt vid P de la Catalunja. Hotellet hade jag bokat ihop med flyget på deras hemsida..Det låg långt ner på La Rambla. Så det skulle vara nära ut till bussen ut till båten. Hotelet hette Arc la Rambla. Rummet vi blev visade till var inte det som jag hade bokat..så ner till receptionen och sa ifrån. Men receptionisten stod på sig och så gjorde jag..så hon tillkallade en annan personal och nu blev vi visade två bättre rum som vi kunde välja på. Så var det löst😀 Efter ha tagit rummet i besittning.gick jag ner till restaurangen och köpte lite mat till oss dvs lunch. Sedan lite vin och vila. Hade bokat bord på en bra restaurang Viana.kl 18. Vi gick ut i god tid för att hitta dit.. det var kallt så T köpte en grön mössa med haschplanta på 😀 Maten jag valde var superb. T var väl inte lika nöjd med sin argentinska köttbit. Kvällen fick sedan innehålla lite affärsbesök och givetvis ett besök på Placa Filip Neri. Det var julmarknad på torget utanför katedralen. Trötta var vi när vi kom hem, det hade varit en lång dag

Fortet!!
tisdag 12 december 2017 - Alicante, Valencia, Spanien

Här hade vi tur med vädret! Vi gick en promenad från båten och letade oss fram till hissen upp till det stora berget. Fick stå i lång kö och såklart var det även en avgift. Det var fantastisk utsikt därifrån och vi strövade runt ngr timmar. Efter det satt vi vid en bar vid havet och

Ösregn
måndag 11 december 2017 - Málaga, Andalusien, Spanien

Missräkning..ingen guidad cykelvandring på 2,5 timma här inte. Nix pix här öste regnet ner och inget kunde vi göra..Vid 11 tiden lättade det och då hade tiden passerat med god mariginal. Vi tog oss ut från båten..gick utmed kajen och landande in på ett ställe och drack litegott vin och

Levada vandring
lördag 9 december 2017 - Madeira, Portugal

Även denna organiserade vandring hade jag bokat hemifrån. Valde Lido tours, vilket var ett bra val 54 E för två personer. Vi blev upphämtade i hamnen, utanför C Ronaldomuseet med minibuss. Därefter blev det ytterligare ngr hotelstopp för att plocka upp mera deltagare. Vi blev väl ca 10 st.

Hike time!

Här hade jag förbokat en guidad vandring i Bandamas cratern, så nu fick jag bita ihop om det onda benet..Vi blev hämtade av Joselites moves som företaget hette på kajen där båten lade till. Väldigt trevlig man och hans maka. Vi blev väl ett gäng på 15 personer. Vi åkte med minibuss

Vandring
torsdag 7 december 2017 - Santa Cruz de Tenerife, Kanarieöarna, Spanien

Här hade jag planerat en vandring i en NP inte så långt från huvudstaden. Av den blev inget. För dagen innan som var en dag till sjöss, så missade jag ett trappsteg i bubbelpoolen. Så det blev ett rejät feltramp och hade så ont. Vi tog oss iaf in till St Cruz och gick ngr km. Satt på