Utflykt och Memory Café
onsdag 18 april 2018 - Saint Paul, Minnesota, USA

Morgonen började TIDIGT!!!Jag fick följa med Brenda på utflykt med 3 personer från ett av husen, det var riktigt lyxigt att vara tre personal på tre boende.Vi åkte och tittade på en konstutställning på Minnetonka art...something.... Samma ställe som jag fick förlja med Steph på min

Tim och Dexter m.fl.
tisdag 17 april 2018 - Saint Paul, Minnesota, USA

Morgonen började med sovmorgon!!! En morgon helt i min stil!På förmiddagen var jag med på ett dagprogram där personer med demenssjukdom får gå tillsammans med en volontärarbetare som de blir tilldelad på plats.På förmiddagen fikade vi gofika (det är väldigt mycket fikande inblandat

Toppendag
måndag 16 april 2018 - Saint Paul, Minnesota, USA

Dagarna går alldeles för fort här borta på andra sidan pölen....I måndags skulle vi besöka Given Voices, en kör för personer med demenssjukdom och deras anhöriga. Tyvärr var den inställd på grund av snöstormen som varit och att man inte riktigt hunnit med snöröjningen. I stället

Kulturhelg
måndag 16 april 2018 - Saint Paul, Minnesota, USA

Igår var vi alltså på teater.För att vara säkra på att vara där i tid valde vi att åka in för att äta vår lunch på plats. Det har snöat och snöat och snöat hela helgen och redan på lördag fm var det vitt på gatorna. Eftersom man bara kör på sommardäck här så gick det som tur

Senast aktiv - från Saint Paul, Minnesota, USA
April, april, vet ej vad den vill....
lördag 14 april 2018 - Saint Paul, Minnesota, USA

Sitter i min säng och tittar ut.... ut på snön som vräker ner. Jag har aldrig i mitt liv sett så stora snöflingor. Med sina 2-3 cm i diameter bildar de snabbt ett vitt täcke på marken. Allting är vitt nu när jag vaknade. Igår var alla gräsmattor framme och vägen var torr.Igår var jag

En härlig utflykt
fredag 13 april 2018 - Saint Paul, Minnesota, USA

I morse hade jag en timmas sovmorgon! Klev upp, duschade och gjorde mig i ordning. Ann gjorde blåbärspannkakor med bacon till frukost! Mums!Började dagen i Peace huset. Vi åkte på utflykt till en kyrka. Vi satt i kyrkbänkarna och sjöng några gamla söndasskolesånger och lägersånger. Det

Dagarna rusar förbi...
onsdag 11 april 2018 - Saint Paul, Minnesota, USA

I går var jag på utbildning hela dagen. PCT - Personal Centered Thinking, en internutbildning fär medarbetare på Rakhma, där jag gör min praktik. Jag fick med mig några nya "verktyg" hem men i övrigt så tyckte jag inte att utbildningen var så vidare värst. I USA är man ju mycket för

Första dagen på LIA
tisdag 10 april 2018 - Saint Paul, Minnesota, USA

Idag var det dags för min första praktikdag!!!Jag kom till boendet vid 9.30. Ett helt vanligt hus med låsta grindar utanför.I det huset borde 8 st mycket olika damer med olika diagnoser och de är alla olika långt gågna i sin demenssjukdom. Alla är inte sociala och det gick ganska fort att

Söndag hela dagen...
söndag 8 april 2018 - Saint Paul, Minnesota, USA

I morse var vi uppe tidigt! Hade klockan ställd på 6.45, men vaknade innan. Lång varm dusch och lite frukost.En stund innan 8 var vi på plats i kyrkan. Själva gudstjänsten varade nog ungefär en timma. Det kändes lite bökigt att hänga med då den var på engelska och jag var ganska

Framme
lördag 7 april 2018 - Saint Paul, Minnesota, USA

Efter en lång resa är jag äntligen framme!Ann har ordnat en superfin lägenhet som jag får bo i medan jag är här. En stor, ljus ,öppen trea med 2 badrum. Jag kommer verkligen att bli bortskämd medan jag är här! Kylen är uppfylld och i frysen finns glass och mango! Mums!Vi har hunnit