Grekland 2018

torsdag 19 juli 2018 - torsdag 19 juli 2018

En expedition genom Europas östligaste berg på grus och asfalt

Småhundar jagar Arne!
måndag 18 juni 2018 - Teteven, Bulgarien

Vi befinner oss nu i Teteven, en liten håla i de Bulgariska bergen. Det är högst troligt att vi är de första svenskarna någonsin som besökt denna plats, därför att det finns knappt någon anledning att åka hit! Bulgarerna besöker området för vintersport och bad. Detta hotell har två

Senast aktiv - från Teteven, Bulgarien
Besök på världens största romska loppmarknad!
söndag 17 juni 2018 - Sofia, Sofia City Province, Bulgarien

Sofia har naturligtvis många sevärdheter och ingen besökare orkar se dem alla. Eftersom söndagen är en vilodag, bestämde vi oss för att bara besöka en av dem Bitaka Gipsy Flea Market. Det är världens största romska loppmarknad och den håller öppet på helgerna.För att ta sig dit

Senast aktiv - från Teteven, Bulgarien
Tre huvudstäder på samma dag!
lördag 16 juni 2018 - Sofia City Province, Bulgarien

Lördag kväll i Sofia och ännu en dag har gått på vår långa resa. Tog för säkerhets skull på mig regnkläderna redan i morse, eftersom både temperatur och mörka moln bådade om ett hårdare väder. Vi körde in på motorvägen från Pristina mot Skopje och "brände" några mil i god

Senast aktiv - från Teteven, Bulgarien
Ramadan nära orsaka svält!
fredag 15 juni 2018 - Pristina, Pristina District

Så kom då till slut den morgon när man tog på sig regnstället direkt! Vädertjänsten hade varnat för svalare väder och regnskurar. Men valet av klädsel visade sig rätt eftersom vi också kom att köra på höjder upp till 1300-meter över havet.Hela första delen av rutten slingrade vi

Arne saknar en skruv ...
torsdag 14 juni 2018 - Debar, Makedonien (FYROM)

Det är torsdag eftermiddag och vi sitter på ett hotellrum i Debar i landet FYROM. Ni kanske säger Makedonien, men frågan är känslig i dessa områden berättade hotellvärden för oss i går kväll. Från början efter balkankriget "kristnades" detta land till FYROM, men efter en tid