Grekland 2018

torsdag 19 juli 2018 - torsdag 19 juli 2018

En expedition genom Europas östligaste berg på grus och asfalt

Nu är resan slut!
onsdag 4 juli 2018 - Perstorp, Skåne län, Sverige

Yes!Nu är vi hemma i Perstorp efter en ljuvlig resa från Karlskrona genom ett sommarfagert Sverige.Det är alltför tidigt att utvärdera en sådan resa vi gjort. Huvudet är fullt av händelser och upplevelser som måste sjunka in i medvetandet och sättas i sitt sammanhang. Lite statistik:13

Senast aktiv - från Perstorp, Skåne län, Sverige
Sista natten på utländsk mark ...

Det finns ytterst få anledningar att turista i Bartoszyke. Staden är liten och affärerna dåligt sorterade. Lite märkligt eftersom man ligger på huvudvägen till Kaliningrad och det borde gynna en diversifierad handel. Vi lyckades exempelvis inte finna en sportbutik värt namnet. Om man

Kallt i (Nord)Polen!
söndag 1 juli 2018 - Augustów, Podlasiens vojvodskap, Polen

Det hjälps inte, men när man kommer mot slutet av en lång resa, då blir det mest transportkörning. Idag har vi flyttat oss från Biala Podlaska till Augustow. När vi startade i morse låg gatorna öde i Biala Podlaska. Polackerna tar nog det här med kyrksöndag ganska allvarligt. I byarna

"Hemma" i Polen igen ...
lördag 30 juni 2018 - Biała Podlaska, Lublins vojvodskap, Polen

Efter 1½ timmes oändlig väntan vid Ukrainsk/Polska gränsen kändes det som att komma hem när vi körde in i Polen. Den här resan var Ukraina en besvikelse med sina nitiska poliser, dåliga vägar och som vi upplevde det en avvaktande inställning till oss som besökare. Det känns som om det

En vanlig dag i Lviv
fredag 29 juni 2018 - Lviv, Lvivska, Ukraina

Naturligtvis tar man chansen till sovmorgon en dag som denna, och dessutom en liten lur efter frukosten! Kändes helt rätt eftersom regnade föll. När vi till slut samlat våra krafter, promenerade vi en kilometer ner till gamla stan, där alla turister finns.Efter en kopp kaffe beslutade vi oss