Kryssning i Karibiska Havet

måndag 2 april 2018 - söndag 22 april 2018

Flyg från Arlanda till Dominikanska Republiken där vi går ombord på Costa Pacifica i La Romana. Två dygn i DR, La Romana och Catalina Island. Besöker därefter under en vecka öarna: St. Kitts, St. John´s, Martinique, Guadeloupe, St. Lucia och Barbados. Sedan följer sex dygn till havs då vi korsar Atlanten. Stannar till i St. Cruz (Teneriffa), fortsätter till Malaga och avslutar i Barcelona. Heldag där innan vi flyger "hem" till Stockholm.

Barcelona - Stockholm- Kristianstad
lördag 28 april 2018 - Kristianstad, Skåne län, Sverige

Hemåt via Barcelona och Stockholm.Efter ett och ett halvt dygns avslutande medelhavskryssning var det avmönstring i Barcelona.Bussar mötte upp och tog oss svenskar, ca 280 personer, med på en trevlig rundtur i staden. I vår buss hade vi en mycket duktig svensk guide som presenterade stadens

St Cruz, Teneriffa
torsdag 19 april 2018 - Málaga, Andalusien, Spanien

en inte alltför trevlig husfasad möter i hamnen, men bakom 10-våningshusen finns en mysig stadskärna. Den riktigt gamla bebyggelsen är sparad på många håll och gränderna med sina spanska balkonger är härliga att se. En skön promenad och besök i två kyrkor från tidigt 1500-tal vr vad

Avslutat Karibiska öar.
tisdag 17 april 2018 - Santa Cruz de Tenerife, Kanarieöarna, Spanien

Till Havs.Så var det dags att lämna Karibien utan att ha sett en enda pirat!Barbados, som blev sista karibiska ön vi besökte, blev nog höjdpunkten med den sköna baddagen i det härligt turkosa havet.Dagarna till havs går fort, kanske inte minst för att det blir hela fem ”23-timmars”

Sista öarna i Karibien
torsdag 12 april 2018 - Atlanten

Saint Vincent 9 april 2018.En mycket kuperad ö med branta stup ner i havet. T.o.m. stränderna stupade på många ställen brant ner i havet.Väl i land möttes vi av härlig musik av ett steelband, ovanligt ”instrument” var en uppsättning tomma aluminiumburkar, det lät mycket bra!Vi gick

Rundtur
måndag 9 april 2018 - Saint Vincent och Grenadinerna

Castries, St Lucia, den 8 april.Så var det dags för St Lucia. Vi hade fått tips om att en ötur med taxi är idealiskt för att lära känna ön. Vi var sex svenskar, som kommit överens om att dela en taxi. Efter en del köpslående var vi överens med chaufför och ”förmedlare” om priset.