Thailand 2018

Thailand 2018

Bangkok, Ratchaburi och Krabi

Lugna dagar
söndag 15 april 2018 - Ratchaburi, Thailand

Inte mycket händer just nu!I morse bar jag och Puis systers man upp en ny tvättmaskin som blivit levererad för några dagar sedan. Den var inte så tung som den såg ut, tack och lov. Vi var naturligtvis även tvungna att bära ned den gamla som gjort sitt för flera år sen om man frågar

Songkran
fredag 13 april 2018 - Ratchaburi, Thailand

Idag börjar det thailändska nyåret, songkran. Pui åkte tillsammans med sina systrar och mamma till templet imorse medan jag och William var kvar och åt frukost. Vid lunchtid åkte vi över till en av hennes morbröder där en stor del av släkten var samlade. Imorgon ska vi tillbaka då även

Varmt!
torsdag 12 april 2018 - Ratchaburi, Thailand

Nu har värmen slagit till ordentligt med ca 35 grader nu vid lunchtid. Tidigare har det legat runt 27-32 grader och det är skillnad, tack och lov så blåser det lite fläktande vindar.I natt blev William magsjuk, men han verkar vara på bättringsvägen nu, lite lugnare än vanligt och ligger

Hua Hin
tisdag 10 april 2018 - Hua Hin, Prachuap Khirikhan, Thailand

Efter en fantastisk dag vid poolen och stranden är jag nu svagt rosa över större delen av överkroppen. Jag tyckte jag tog det lite lugnt, men tydligen inte tillräckligt. Hotellet vi bor på är toppen. Poolområdet är riktigt stort och i direkt anslutning till stranden. Idag var jag på

Imorgon Hua Hin
söndag 8 april 2018 - Ratchaburi, Thailand

Igår var hela familjen plus några till och åt middag på restaurang. Vi har varit där flera gånger förut och maten är fantastisk. Det är en "seafood" restaurang och vi åt fisk, bläckfisk, krabba och en hel del annat gott. För övrigt så tar vi det ganska lugnt, det blir nå'n tur till