Thailand 2018

måndag 2 april 2018 - måndag 30 april 2018 Thailand 2018

Bangkok, Ratchaburi och Krabi

Sista etappen!
lördag 28 april 2018 - Bangkok, Thailand

Nu är vi i Bangkok sedan lunchtid. Vi har checkat in på vårat hotell, Adelphi Grande. Pui och William har varit och hälsat på en kompis till Pui och jag tog en sväng på stan och kikade i lite i affärer.Tyvärr så har det ösregnat nästan hela dagen och på vägen hit från Ratchaburi var

Svalare och regn!
fredag 27 april 2018 - Ratchaburi, Thailand

I natt så kom det ett rejält åskväder med tillhörande ösregn. Det regnade som det bara kan göra här i sydostasien, man tror nästan att taket ska gå sönder. Idag så är det svalare, runt 30 grader och mulet, jätteskönt.Pui håller på att tvätta och vi ska packa ikväll eftersom vi

Varma lata dagar!
onsdag 25 april 2018 - Ratchaburi, Thailand

Tänk att man kan bli trött på att göra ingenting! Idag var Pui hos frissan och passade samtidigt på att handla diverse grejer att ta med hem till Sverige, vilket tog större delen av dagen. Jag och William var kvar hemma och försökte roa oss så gott det gick i värmen. Vi började med en

Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Tillbaka i Ratchaburi igen.
tisdag 24 april 2018 - Ratchaburi, Thailand

Nu är vi tillbaka hemma hos Pui igen. Trots att flygresan från Krabi bara tar en timme till  Bangkok så tog resan nästan hela dagen. Flyget avgick 15.45 och vi var hemma hos Puis familj nere i Ratchaburi närmare 20.30 på kvällen. Taxiresan tar ca 2 timmar och taxikön var ca 45 min lång,

Bad och sol
lördag 21 april 2018 - Krabi, Thailand

Vi kom hit till Krabi i tisdags och har haft flera underbara dagar med sol och bad, både i havet och poolen. I går var vi ute på en dagstur med båt och lite snorkling. Det blev Pui som fick snorkla och jag stannade i båten med William. Vi hade flytvästar på oss men William vågade inte gå i