Japan 2018

tisdag 3 april 2018 - torsdag 19 april 2018

Då har det blivit dags för årets resa till Japan! Två veckor med japansk vår, dvs värme och fint väder (förhoppningsvis :P)! Så följ med och se vad Japan har att erbjuda 2018! Let's go! :D

En dag för att minnas
tisdag 17 april 2018 - Nagoya

Idag är det en dag för att minnas. Idag är en dag då man kommer tänka på den som inte längre är med oss. Vem handlar det då om? Jo det handlar om Norikos pappa, Toshifumi. Han gick bort den här dagen (dvs den 17/4) för åtta år sedan. Det här är en oförglömlig dag för alla som

Tack för allt Kimiko-san & Masato-kun
måndag 16 april 2018 - Nagoya

Godmorgon... Sova på futon på golvet, jasi, vad ska man säga... Det finns bättre och sämre alternativ :PVi började morgonen (det kanske inte räknas som morgon om man stiger upp halv 11 men :P) med att dricka lite kaffe (iskaffe med mjölk för mig då) och sedan åkte vi iväg till Motoyama

Sova över? Sure! :D
söndag 15 april 2018 - Nagoya

Vad ska man hitta på idag då? Själv har jag inget specifikt inplanerat, Noriko däremot ska till frisören, så hon lär då vara borta 3 - 4 timmar, minst. Runt halv 12 drog Noriko sig mot Motoyama och frisören och jag passade då på att gå igenom bagaget och började så smått packa ner de

Kusin & Kyabakura
lördag 14 april 2018 - Nagoya

Yay! Ingen nackont idag! Snorig och lite hostig, men det kan jag leva med! :PIdag kommer Naoko (Norikos kusin som hälsade på oss i november förra året) och ska äta lunch med oss :) "Officiella" parkeringsplatser för besökare finns egentligen inte runt där vi bor (har aldrig stoppat någon

Naiku & Geku
fredag 13 april 2018 - Ise-Shima, Nagoya

Godmorgon! Jag har sovit på golvet (eller ja, på en futon alltså) och har inte ont i ryggen! Fantastiskt! :D Under gårdagen kände jag inte av förkylningen så mycket, ingen halsont, bara lite tät i näsan, men idag har jag nackvärk :/ Jag riktigt känner att den sitter ihop med