Bol och Supetar - igen.

söndag 12 augusti 2018 - lördag 1 september 2018

Söndag till lördag nästan 3 veckor senare. Med SAS (direktflyg från Göteborg). Till Bol. Avsluta med några dagar i Supetar. Samma samma, men alldeles underbart som alltid.

Filosofi
fredag 31 augusti 2018 - Supetar, Split-Dalmatiens län, Kroatien

En kort sista anteckning från den här resan. I detta nu sitter/ligger vi på en strand i Supetar och själva byn har vi rakt framför oss. Trots att vi haft den vyn framför oss så många gånger så är det ändå så att vi njuter av den. Kanske också beroende på att det idag är sista dagen

Upproret nära
söndag 26 augusti 2018 - Bol, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Vill minnas att vi senast, i måndags, berättade att Ewa sa att på söndag blir det regn. Hon, och meterologerna, fick rätt. Just i detta nu sitter Ewa i köksdelen och läser medan jag ligger på sängen och skriver. Utanför hörs det idoga dropparna slå i backen och allt närmare kommer den

Brandy
måndag 20 augusti 2018 - Bol, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Om vi förstått det rätt så har det fallit en del regn hemma och hösten står och knackar på dörren. Misströsta inte, i eftermiddags kom det en skur här också. Stora feta droppar slog i backen och det var så förskräckligt att vi fick sitta inomhus och fika. Det höll nog på i en kvart

Senast aktiv - från Madrid, Spanien
Tänder, paprikor och andra överraskningar
torsdag 16 augusti 2018 - Bol, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Efter att vi landat i Split, tagit bussen in till de centrala delarna och installerat Ewa på ett kafé vid färjeläget så brukar Magnus i väldigt rask takt ta sig till en liten oansenlig butik en väldigt bra bit bort för att där köpa på sig 12-13 öl från mindre bryggerier. Sen brukar han