Cykla – Pilgrimsleden från St Jean Pied de Port till Santiago de Compostela

söndag 27 maj 2018 - lördag 9 juni 2018

Mitt eget äventyr, på egen hand genom Spanien utefter den gamla välkända Pilgrimsleden på cykel 80 mil.

Hemma
söndag 10 juni 2018 - Ucklum, Västra Götalands län, Sverige

Nu är det härligt att vara hemma igen. Då vi inget regn fått behöver jag inte klippa gräset. Inget går upp emot hemlagad mat och skörd av grönsaker och jordgubbar . Lite gott Italienskt vin är inte fel. Jag har ju frotterat mig med Italien på vägen .Det blir roligt att få gå till

Avslutning med mässa.
lördag 9 juni 2018 - Santiago de Compostela, Galicien, Spanien

Då var resan över.Mycket slit ,roliga stunder och fina möten med människor.Avslutade med mässai Santiago katedralen .precis hämtat mitt certifikat.Tituleras numera certifietad pilgrim.

Sista dagen.
fredag 8 juni 2018 - Portomarín, Galicien, Spanien

Nyvaken ska jag ladda för sista 9 milen.Kroppen känns bra och vädret  verkar inte kunna bestämma sig . Får nog räkna med en skvätt .Åt middag med Camillo igår . Han hänger inte med mig idag, behöver vila .Jag är osäker på om vandringsleder funkar för cykel idag efter allt regn.

Fruktstund och kisspaus
fredag 8 juni 2018 - Palas de Rei, Galicien, Spanien

3 mil redan och pigga ben. Molnigt och kallt men inget regn än.