41. Körsbärsblommor å Snöapor i Japan

torsdag 19 april 2018 - torsdag 3 maj 2018 41. Körsbärsblommor å Snöapor i Japan

Så skall vi öppna ett nytt land i Asien. Tiina har alltid pratat om Snöaporna (Makkaker heter dom) i Japan. Å så hittade hon denna resa, med Världens Resor. Dyrt men spännande. Liten grupp (13 st) å svensk guide. kan det bli bättre?? Startar i Tokyo å lufsar norrut, både med tåg, buss å till fots.

Jäklar, glömde kameran på tåget???
onsdag 25 april 2018 - Hirosaki, Aomori prefektur, Japan

Dramatik. Lämnade Utsunomiya med ett snabb tåg (över 300 km/tim) 5 minuter på oss  att byta till ett annat snabbtåg i Sendai. Efter 30 minuter saknade jag min kamera, kvar på förra tåget. Vad är problemet, vi är ju i Japan ett fantastiskt välorganiserat och fungerande land. Guiden

Nu drar vi ut på landet
söndag 22 april 2018 - Utsunomiya, Tochigi prefektur, Japan

Start från hotellet med taxibilar till Tunnelbanan, vidare till Tokyo:s centralstation, snabb tåg en timme till Utsunomiya, här tog vi ett lokaltåg till Niko ( ca 580 möh), där väntade en buss.Vi disponerade bussen hela dagen.Först körde vi upp till Kegon Fallet med 98 m fallhöjd, vidare

Jag kommer aldrig att flytta till Tokyo...........
lördag 21 april 2018 - Tokyo, Hachioji, Japan

.......Tokyo är en fantastisk/spännande stad, men herreminje vad många människor, har aldrig sett sådana folkvandringar för. Något märkligt är att det blir aldrig bråkigt eller knuffigt och ser inte varandra?Otroligt svår att få ögonkontakt eller avlocka dem ett leende.Idag har vi

Äntligen, mitt livs första automatiska "RUMPTVÄTT".
fredag 20 april 2018 - Tokyo prefektur, Japan

Vilket dygn, startade på med att Lasse körde mej till Arlanda kl 11:45, flög från Arlanda kl 14:35, studsade å bytte flyg i Helsingfors landade i Tokyo vid 02-tiden svensk tid, kom ut i Tokyo vi 9-tiden Japan tid.Ännu inte sovit en blund. Strålande sol, full swing mot hotellet, lämnade

En sista koll på att Resdagboken funkar.
torsdag 19 april 2018 - Sigtuna, Stockholms län, Sverige

Så är det packat å klart.Skönt att man bor så nära Arlanda, 25 minuter med direkt buss.Imorgon startar vi med en tur upp i Tokyos högsta stuga, bara för att få lite koll på byn, 30 000 000 mäniskor bor det där !!!!Skall nu försöka lägga upp en bild av Tunnelbane nätet (tur att Tiina

41. Körsbärsblommor å Snöapor i Japan

45 Bilder 5 Besökta platser 5 Dagböcker