Arthurs Pass
lördag 28 april 2018 - Arthur's Pass, Canterbury, Nya Zeeland

Vi checkar in på Alpine Motell i Arthurs pass. Ett fint boende men vi inser snabbt att uteplatsen kommer vi inte att behöva, kanske däremot de elektriska täckena. En fin plats som vi får njuta av i regn.  Det regnade hela vägen och vi hör att det ska hålla på tre dagar till... ja, ja...

Fox Glaciär
fredag 27 april 2018 - Fox Glacier, West Coast, Nya Zeeland

Resans första regndagar...Vi bor på ett backpackerställe som är riktigt bra. Har haft rum med uteplats och kök för oss själva. Läget perfekt. Har inget mot regn i måttliga mängder men det här är inte måttliga mängder. Tog en promenad runt sjön vid soluppgången igår men

Queenstown - Glenorchy
onsdag 25 april 2018 - Queenstown, Otago, Nya Zeeland

Så har vi gjort tre dagar i Queenstown. En stor stad om man jämför med våra tidigare stopp på den här resan. Jag tror att vi har tur som kommer nu när höstfärgerna är som bäst. Vi har besökt en park här, gått strandpromenaden, åkt linbanan, besökt Glenorchy, fikat o ätit gott...

Te Anau - Milford Sound
måndag 23 april 2018 - Milford Sound, Southland, Nya Zeeland

Vi startade tidigt från Te Anau där vi övernattade på ett enklare vandrarhem. Allt för att slippa den karavan av bussar som skulle samma väg som vi. Men det blir lätt många stopp o vi blev nog ganska sena iaf... Vi stannade vid populära The Mirror Lakes och vid The Shasm som var en fin

Wanaka
lördag 21 april 2018 - Wanaka, Otago, Nya Zeeland

En underbar plats vi hamnade på. En liten mysig stad precis vid Wanakasjön. Vårt boende på Wanaka Homestead Lodge hade allt man kunde önska. Värdinnan var så trevlig och såg till att vi hade det bra. Läget på boendet var perfekt bara ett stenkast från sjön och promenadavstånd in till

Mount Cook
onsdag 18 april 2018 - Mount Cook, Canterbury, Nya Zeeland

Pga regn brann alla planerade stopp mellan Lake Tekapo och Mount Cook inne. Vi kom iallafall fram till vårt boende  Mount Cook Alpine Lodge och det var helt OK med en liten uteplats. Vi trotsade regnet och tog en promenad upp till Tasman Glacier och den blå sjön strax intill. Sedan mat på

Lake Tekapo
måndag 16 april 2018 - Lake Tekapo, Canterbury, Nya Zeeland

Efter en natt på Jucy Snooze och en god frukost i Christchurch hämtade vi hyrbilen och startade resan mot Lake Tekapo. På vänster sida! Woohoo!Vi hade ca 22 mil att köra och det var fina vägar. Fikastopp på vägen där Mats god fudge som kommer räcka hela resan. Promenad vid sjön,

Flygresan
lördag 14 april 2018 - Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland

Vi startade från Arlanda med flyg till Doha. Det var Quartar flygbolag och att det blev just det berodde på pris och att tiden passade oss. Hade bävat lite för denna flygresa. Det blev många timmar på flyget.I Doha hade vi ca 4 timmar innan planet till Sydney skulle avgå. Vi var en timma