Beast in the East

torsdag 10 maj 2018 - söndag 27 maj 2018 Beast in the East

Tillbaka till Sydkorea en andra sväng och fjärde resan till Japan

Back in hell
söndag 27 maj 2018 - Helsingfors, Nyland, Finland

Efter att ha tagit igen oss efter nattklubbsbesöket och sovit ut för att komma i fas med Sverige, tog vi oss ut efter lunch för lite shopping i Asakusa. Vi käkade gyozas och tittade i butikerna efter lite tshirts. Jag hade hoppats hitta en Space Adventurer Cobra tisha på Uniqlo, men de var

Kaiju attack!
lördag 26 maj 2018 - Tokyo, Hachioji, Japan

Igår påbörjades dagen med en resa till stadsdelen Shinjuku. Shinjuku är Tokyos administrativa och kommersiella centrum och här finns också världens mest av personer trafikerade järnvägsstation. Att leta sig upp från denna station till rätt stadsdel är är famna sig fram i en labyrint i

Black belt in Karaoke!
fredag 25 maj 2018 - Tokyo, Hachioji, Japan

Värmen hade igår återvänt till staden och solen stekte. Vi begav oss först till Ueno för att vandra lite bland försäljarna och i butikerna. Efter att ha strosat en stund tog vi oss till Uenoparken men det blev varken zoobesök eller museumbesök. Istället bara hängde vi en stund borta

Man of la Mancha
torsdag 24 maj 2018 - Kamakura, Kanagawa prefektur, Japan

Vi började gårdagen med att mötas upp utanför Don Quiote i Asakusa, denna butik har allt man behöver, från Hello Kittytoalettstolar till billig öl och från elektronik till torkad bläckfisk. Den finns dessutom överallt i Tokyo. Från Asakusa tog vi metron till Shimbashistationen och

Live at the Budokan!!!
onsdag 23 maj 2018 - Tokyo, Hachioji, Japan

Vi anlände till Naritaflygplatsen utanför Tokyo och fick där tag i både våra Passmo/Suica(tunnelbane/busskort) och tågbiljetter till stan. Vi bor på ett hostel strax norr om templet i Asakusa. Vi tog oss efter lite återhämtning mot Shibuya för att vandra längs de neonupplysta gatorna