Leta nya MC-vägar mm.

torsdag 10 maj 2018 - fredag 25 maj 2018

Jag, maken Per och min storebror Rolf tar oss en tur till USA. Flyger till Washington DC, hyr bil och bilar söder över mot Tennessee och räknar även hinna med en tur i Kentucky, en delstat vi inte varit i förut. Tanken med denna resa är dels att upptäcka nya MC-vägar för en kommande tur samt att få visa min bror Rolf en del av USA. Hoppas och tror att han kommer tycka om det. För övrigt inte så mycket planerat. Tänker ta det lite som det kommer.

Hemfärd
torsdag 24 maj 2018 - Waynesboro, Virginia, USA

Hej hopp!Då har det mest varit att sitta i bilen på väg upp mot Washington. Hunnit lite sista shoppande och även ätit lite gott...😊 Nu har vi torsdag morgon och idag flyger vi hem. Flyget går på eftermiddagen så det betyder att vi kommer hem imorgon, fredag.Tack för denna gång!See ya!

Turn around
tisdag 22 maj 2018 - Hendersonville, North Carolina, USA

Tjenixen!Då har dessvärre åkturen vänt och resan "hemåt" har börjat. Nu kör vi nordöst ut mot Washington igen. Igår kväll bodde vi i delstaten Georgia, där vi inte varit förut. Hamnade i "tyskbygder" i en ort som heter Helen. Massa "tyrolerhus" och bayerska flaggor. Vi hamnade på en

Cars and music
söndag 20 maj 2018 - Knoxville, Tennessee, USA

Halloj,Då bidde det två stycken bilutställningar i fredags. Först gick vi på en Ford F-100 träff. Mycket fint att titta på. Denna utställning kände vi inte till innan vi kom hit. Sedan bar det iväg på en annan bilträff, som vi hade planerat i förväg. Det var en träff för Chevrolet

Shopping, björnar, show mm
fredag 18 maj 2018 - Pigeon Forge, Tennessee, USA

Då har vi kommit tillbaka till Tennessee igen. Vi har hunnit med att shoppa lite samt fortsatt vårt turistande. Hittar en massa trevliga ställen här. Nu är vi i Pigeon Forge. Imorse tog vi en tur i Cades Cove med forhoppningen att få se björnar. Vi lyckades! Vi såg totalt 8 st. Några av

General stores and more
tisdag 15 maj 2018 - Farragut, Tennessee, USA

Howdy!Dagarna rullar på och likaså vi. Vi turar runt på småvägar ute på landsbygden. Har nu hunnit se en massa djur. Ekorrar, murmeldjur, vildkalkoner, sköldpaddor, kalkongamar samt ett gäng skumma insekter. Har stannat vid några gamla slitna General Stores och hittat en massa roliga