Thailand/Huay Yang dec-feb , 2018-2019

lördag 15 december 2018 - lördag 16 februari 2019 Thailand/Huay Yang dec-feb , 2018-2019

Så blir det en längre resa igen, över jul-nyår och viss del av vintern.

Hopplös resdagbok. Allra finaste julgranen, Mandarin Oriental
tisdag 18 december 2018 - Bangkok, Thailand

Nej resdagboken är alldeles för tungnavigerad numera.En fin dag ock kväll har vi haft.Hoppas jag kan lägga upp et foto på allra vackraste julgranen., Mandarin Oriental.

Hemma i Thailand igen.
måndag 17 december 2018 -

å är vi äntligen hemma i Thailand efter den drygt 25 timmar låååånga flygresan.Taxifärden från flygplatsen till hotellet tog tid. Bilköer.Kvällssnacks och dryck på hotellet räckte som middag.En hel del smårätter och godsaker.Vårt bord var fullt.Mojiton var god så även vitt vin,

Snart på väg.
lördag 15 december 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Nu är vi snart på väg.Väskorna är nästan färdigpackade.Kilon tillgodo!Ikväll firat nyår och igår jul.Imorgon kommer taxin 10.15.Avfärd mot Helsingfors 12.00.Sedan Hong Kong/Bangkok.Hörs från Thailand nästa gång.

Kontakt med Phia.
tisdag 4 december 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Idag har jag varit i kontakt med Phia, hon som har bolaget som tar hand om vårt hus.Hon svarade snabbt, som vanligtBörjar närma sig avresa, känns bra med tanke på snö och kyla.De "gröna rosorna" på fotot har vi fått av vår städerska.Har köpt presenter till henne på H&M Home.

Tågbiljetter, check.
måndag 19 november 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

"Hängde på låset" när biljetterna 1 månad fram släpptes.Nu har vi 2 platser Bangkok-Huay Yang.Ska bli spännande att testa.Avresa 08.05 från Hua Lampong train station.Ankomst Huay Yang 12.45.Kan bli senare, beror lite om det blir några oplanerade stopp på vägen.