Hemresedag o Hemma igen
torsdag 17 maj 2018 - Kungsbacka, Hallands län, Sverige

Onsdag 16 maj - torsdag 17 maj.Ja då var man hemma igen o nu sitter jag här o kollar hockey.Vaknade runt 6 onsd morgon, SF-tid. Blev lite mobil o läsa bok innan alla var uppe. Åt lite kex o mjukost till frukost. Diskade o ställde i ordning samt packade resväskan. Var i stort sett klar

Golden Gate Bridge o Sausalito samt Cliff House
tisdag 15 maj 2018 - San Francisco, Kalifornien, USA

Tisdag 15 maj.Vår sista dag i denna stad o vad ska vi hitta på? Lillemor skulle ta det lugnt o inte gå för mycket eftersom hon hade fått blåsor på sina tår. Jag tänkte gå till Golden Gate Bridge o Tuula o Cathrin hängde på. Vi tog bussen till bron, ett byte o tog en runda i turistshopen

Tur till Castro o Mission bl.a. o jordbävning!!
måndag 14 maj 2018 - San Francisco, Kalifornien, USA

Måndag 14 maj.Mer molnigt o kyligt idag. Efter att vi ätit frukost o alla var klara så gav vi oss iväg ut på nya äventyr här i SF. Gick ner till Market street o tog F-bussen till slutstationen i Castro. Detta är regnbågsflaggans stadsdel. Vi gick runt o kollade i små affärer o handlade

Mors dag o shopping
söndag 13 maj 2018 - San Francisco, Kalifornien, USA

Söndag 13 maj.Vaknade runt 6 o la mig o läsa tills alla var vakna. Dusch o frukost o toabesök o sen ner i lobbyn för lite kaffe. Idag på Mors dag så unnade jag även mig wienerbröd typ. Inte ett utan det blev 3! :) Det är ju ändå Mors dag här...När vi alla var klara här så var det

Chinatown mm
lördag 12 maj 2018 - San Francisco, Kalifornien, USA

Lördag 12 maj.Vaknade till ordentligt vid 6.30 efter att ha varit vaken x flera som vanligt av allt gatuljud. Det är tjutande utryckningsfordon o brötande bilar mm av o till hela tiden. Är egentligen inte så störd av det, känns mest som ett biljud som bara är där.När vi var klara med

Japanese Tea Garden
fredag 11 maj 2018 - San Francisco, Kalifornien, USA

Fredag  11 maj.Idag var vi uppe o klara innan 8. Tog en buss till Golden Gate Park o letade oss fram till Japanese Tea Garden. Idag gratis inträde innan kl 10. Annars kostade det 9 dollar. Solen sken o det var härligt även om det var lite kyligare i skuggan. Innan vi kom dit så gick vi en

Muir woods o wine tasting tour
torsdag 10 maj 2018 - San Francisco, Kalifornien, USA

Torsdag 10 maj.Idag satte vi klockan för vi hade en tid o passa. Gick upp 6 för o göra oss i ordning o äta frukost innan vi skulle bli upphämtade 7.45 utanför hotellet. Bussen körde sen runt o plockade upp fler folk från olika hotell. Därefter åkte vi över Golden gate o mot Muir Woods.

Alcatraz
onsdag 9 maj 2018 - San Francisco, Kalifornien, USA

Onsdag 9 maj.Jag o Cathrin gick ner o åt hotellets s.k. frukost. Blev melon o kaffe, klarade av att motstå frestelsen av bakverken.Gick sen upp o åt frukost.När vi var klara så traskade vi ner till Market street o tog en spårvagn där. Åkte ner till vattnet o gick av nästan vid pir 33 där

Vi börjar utforska staden
tisdag 8 maj 2018 - San Francisco, Kalifornien, USA

Tisdag 8 maj.Sov gott i natt. Var vaken flera ggr men dov däremellan. Bred o skön säng o vaknade vid 7-tiden. Fick göra om gårdagens inlägg för det försvann efter jag skrev det på kvällen.När vi var klädda gick vi ner till lobbyn o åt frukost. Det var frukt, kaffe/the o muffins o

Nu lyfter vi snart
måndag 7 maj 2018 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Nu sitter vi här på Arlanda o väntar på att få checka in.Lillemor kom o hämtade mig ca 4.25 o så åkte vi till Landvetter. Tuula o Cathrin kom dit så småningom också. Planet gick 7.15 o Tuula överlevde första flygresan:)Vi äter lite frukost eftersom det var en tidig morgon. Planet ska