USA Stillahavskusten Maj-2018

lördag 5 maj 2018 - fredag 1 juni 2018 USA Stillahavskusten Maj-2018

USA - Stillahavskusten Maj-2018, en resa för två från Seattle till San Diego och med några strandhugg längs med vägen på både kända och okända platser...

Mellanlandning i Tyskland...
fredag 1 juni 2018 - Mora, Dalarnas län, Sverige

Atlantflygningen är över och vi mellanlandade i München. Knappt två timmars väntan till nästa flyg som ska ta oss vidare till Arlanda, därefter väntar tåg hem till Mora... Det kändes segt med flygning nummer två och ännu segare med tre och en halv timmes tåg på det. Vi slumrade nog

Dags att åka hem...

Vi tog det lugnt idag, semestern är ju ändå slut nu... Efter hotellfrukosten och en sista ompackning av resväskorna tog vi bilen bort till Clutter Park på den södra sidan av flygplatsen. Det är en finfin plats för flygnördar och ger tillträde till att se både starter och landningar samt

Senast aktiv - från Mora, Dalarnas län, Sverige
Hejdå San Diego och ’tjena’ Zlatan...
onsdag 30 maj 2018 - 767 E Albertoni St, Carson, Kalifornien, USA

I dag startade vi upp med en rejäl pannkaksfrukost med ägg och bacon samt några baljor kaffe till. Allt detta hittade vi på Harbour Breakfast, som låg på lämpligt gångavstånd från vårt hotell.Då vi kom tillbaka till hotellet packade vi i bilen och tog en liten sväng ut till Harbour

Senast aktiv - från Mora, Dalarnas län, Sverige
USS Midway, Balboa Park och en god middag i Little Italy...
tisdag 29 maj 2018 - 1502 India St, San Diego, Kalifornien, USA

Idag var tanken att ta spårvagnen söderut några stationer för att därefter promenera till ett bra frukostställe som Maria hittat på nätet. När vi kom fram till Richard Walker’s Pancake House förstod vi varför det rekommenderades att vara på plats före 9. Kön till matstället

Senast aktiv - från Mora, Dalarnas län, Sverige
Adjö LA, Hej San Diego...!!
måndag 28 maj 2018 - 1655 Pacific Hwy, San Diego, Kalifornien, USA

Tyvärr kom dagen då vi skulle checka ut från Elaine’s B&B i Hollywood. Tre nätter gick fort och det var ett hemtrevligt ställe som vi redan längtar tillbaka till. Efter frukost och en sista sittning på vår uteplats var det dags att packa i bilen och ställa in GPS’en på Pacific Inn