Idas resa

söndag 22 april 2018 - tisdag 1 oktober 2019

Dag 397 av 528

Idas resa

Idas resa fortsätter nu på detta forum då resedagboken verkar vara nerlagd.

Vi börjar nu med en ny resedagbok.
onsdag 19 september 2018 - Crotone, Kalabrien, Italien

Du hittar nya resedagboken på www.idaslogg.blogg.se

Uppehåll i Crotone.

Båten är uppe på varv i Crotone och vi åker hem. Vi är tillbaka på IDA för fortsatt färd i mitten av september.Crotone är en trevlig gammal stad där vi verkar vara de enda utländska turisterna förutom några andra båtmänniskor. Pythagoras förföljer oss på vår resa. När vi kom hit

Det sista av Grekland.

Tillbaka på Joniska havet har vi besökt Zákynthos och Kefaloniá. Här är bergen höga och gröna, grottorna blå och havsskölpaddorna nyfikna.Här hamnar vi åter i massturismen. Hamnarna är fulla och vattnen kryllar av hyrbåtar.Fiskardo känns som Greklands Saint Tropéz. Härifrån går

Sydvästra Peloponnesos

På vår fortsatta resa längs Pelopponnesos passerade vi Capo Grosso där ingången till Hades finns. Efter att ha sett denna, fyllde Björn 70 år i Pylos. Där besökte vi det gamla fortet där en skogsbrand just dragit förbi.I Kiparyssa vandrade vi åter uppför berg till ett annat gammalt

Kythera
tisdag 5 juni 2018 - Piso Gialos, Kapsáli, Grekland

Kythera är en jättefin liten ö med sparsamt med turister. Här vandrade vi i bergen bland kyrkor och fort och åt lokalfångad fisk på strandens tavernor.