(j)Ebay Piteå

fredag 11 maj 2018 - måndag 21 maj 2018

Kina - kultur, natur och stad Xi'an - Zhangjiajie - Peking

Egendag med kontraster
söndag 20 maj 2018 - Peking, Kina

Sista dagen... Som alltid undrar man hur tusan det är möjligt att tiden har gått så fort. Fast med tanke på allt vi hunnit med så är det kanske inte så konstigt egentligen... Man är alldeles vimmelkantig av intryck och upplevelser och tidsförvirring (även om det är något bättre nu sen

Mer av Peking-turistande
lördag 19 maj 2018 - Peking, Kina

Lite sovmorgon idag - dagens program skulle inte börja förrän kl. 08.30! Som vanligt - ett fullt dagsprogram där första stoppet var Himmelens Tempel. Där hade förr i världen kejsaren gjort ritualer en gång per år för att det skulle bli god skörd och ett gott år. Intressant att höra om

Turistande i Peking
fredag 18 maj 2018 - Peking, Kina

Att resa på det här visst, med planerade aktiviteter dagarna i ända och väldigt lite egentid, gör ju att egna önskemål får anpassas till dygnets övriga tider och att man får kompromissa bort nånting annat - igårkväll blev det mer fokus på öl och socialt umgänge än caching (vi

Revansch mot vinkelvolten på Kinesiska Muren
torsdag 17 maj 2018 - Peking, Kina

Innan vi la oss igår fick vi veta att det var samling kl. 6 imorse. De flesta gick nog och la sig, men Bernt, Sigge, Patrik, Kicki å jag drack tröstöl och flashbackade till när vi flyg-strandades i Brasilien (och Tyskland) För ett par år sen. Vi satt i den enda lilla soffgruppen i hela stora

Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Högt och lågt och vinkelvolten...
onsdag 16 maj 2018 - Zhangjiajie, Hunan, Kina

Dagens första utflyktsmål var "Yellow Dragon Cave". Inte bara var det ett stort grottsystem men många gångar och stalakiter och stalagmiter i varierande storlek, stora salar utan där fanns även underjordiska floder på vilka vi blev runt-körda på båt, rätt fränt. Vi vandrade omkring 1,5