Lawas första jordenruntresa

Dag 47 av 140

Lawa goes jorden runt

O dear, Åde'r is gone
måndag 12 november 2018 - Phuket, Thailand

Dagarna lunkar sakta på och vi gör mest ingenting. Äta, bada, slappa på rummet - repeat!Maten har tyvärr varit en riktig besvikelse här, inte ätit något gott över huvud taget. Minns hur vi dreglade över maten på Koh Lanta, tur att vi snart är där. Vi har beställt säng och barnstol nu

Ryssvärme eller kalla kriget
lördag 10 november 2018 - Phuket, Thailand

Det hände en olycka på hotellet, en i personalen fick ett järnstaket i huvudet från terrassen. Exakt där det hände satt Lawa dagen innan och lekte med stenar😳 Nu ska man inte bara leta på marken efter ormar utan titta uppåt också. Otäckt, vi hoppas att han mår bra och att vi får se

En gång i Phuket
torsdag 8 november 2018 - Phuket, Thailand

Resan till Hong Kong gick bra även om den var lång, Lawa skötte sig som vanligt strålande och bara bubblade och flirtade med personal och resenärer. 15 timmar resa och 17 tidszoner 😱 Vi hade tänkt ta in på ett hotell då vi hade nio timmar väntan, men det var så mycket krångel att vi

På återhörande
måndag 5 november 2018 - San Francisco, Kalifornien, USA

Denna dag har vi inte gjort mycket. Tidigt vaknande och sedan försökt få ordning på packningen. Lawa och Mulle sov förmiddag och jag drack smirnoff Ice i väntan på att de skulle vakna😉 Snabb lunch på en väldigt bra hambugerställe och sen tillbaka för att montera ner barnvagnen.Nu

Sista natten på del 1
söndag 4 november 2018 - San Francisco, Kalifornien, USA

Idag lämnade vi turiststråken och tog en härlig promenad till Castro, som är gaykvarteren och utstrålar samma puls och kärlek som bara gaykvarter kan göra.Vi blev tipsade om en restaurang som hette Chow, roligt nog gick vi runt ett gathörn och där låg den. Tog en lunch med tillhörande