Lawas första jordenruntresa

Dag 113 av 140

Lawa goes jorden runt

40 graders feber
lördag 19 januari 2019 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Fredag var ingen bra dag, Lawa vill inte äta någon mat varken på kvällen innan eller under hela fredagen och all vätska går bara rakt igenom. Vi skall väl vara glada för att vi klarat oss så länge utan några skavanker. Vi fick skippa både poolbad och strandhäng, till förmån för AC

Svenska kocken
fredag 18 januari 2019 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Uppe med tuppen för att låta städet  fräscha upp vårt hus. En klassisk städfrukost på global local blev det också, skagenbaguett som man aldrig tröttnar på! Passade på att ta en promenad innan solen blivit för stark. Lawa har börjat prata som svenska kocken i mupparna, roade således

Mulle fyller år
torsdag 17 januari 2019 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Mulles födelsedag började som de flesta morgnar, sol och bad. Men vi var alla lite gladare och gosigare❤️Vårt nya mer sällskapliga liv är lite mer slitsamt, men mycket trevligt. Vi hade hela härliga gänget på lite förfest och poolparty. Ungarna sprang omkring och busade och stojade. De

Creepy kid
onsdag 16 januari 2019 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Morgonen började lite skev då Lawa vaknade i vanlig tid. Dock var hon påverkade av sömnavbrottet i natt och vi fick skippa morgondoppet för ett tidigt förmiddagssov. När hon väl vaknade var det raka vägen till poolen och testa de nya armpuffarna. Tumme ner direkt! Hon grät så tårarna

Kärt besök
tisdag 15 januari 2019 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Vi tittar ofta på den fantastiska barnserien beat bugs, som jag nämnt tidigare. Den baserar alla avsnitt på en Beatleslåt och nu har vi blivit så inbitna att vi bytt vår spellista på Spotify till Beatles. Så härlig softmusik! Grattis ni som växte upp med den musiken!Ännu ett härligt