Lawas första jordenruntresa

lördag 29 september 2018 - söndag 17 februari 2019

Lawa goes jorden runt

Prolog
söndag 17 februari 2019 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Nu är en fantastisk resa slut och det är så galet svårt att sammanfatta, och ännu svårare att förmedla vad vi varit med om. Nu känns tiden i USA som en helt annan tidsålder och hur ska vi någonsin kunna anpassa oss tillbaka till vardagen?Jag skulle aldrig i hela mitt liv byta ut den här

Känns som månlandningen
lördag 16 februari 2019 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Sista etappen och nu var vi alla taggade. Mulle tog på sig långbyxor för första gången sedan april 2018. Det är kallt i Istanbul och min första tanke går till att nu slipper man tänka på myggor och dengu😉Vi hade en ganska bra natt trots tidsskillnad så vi tänker att det egentligen

Den långa vägen hem
fredag 15 februari 2019 - Istanbul, Turkiet

Som det A barn vi har vaknade Lawa 2 minuter innan klockan ringde 04.30. Hade ätit och levererat i blöjan inom kommande halvtimme och var redo för avfärd. Incheckningen gick över förväntan. Vi hade förväntat oss motstånd mot vårt moderskepp till barnvagn, precis som i San Fransisco. Där

Hej då Thai, för denna gång 🌞
torsdag 14 februari 2019 - Phuket, Thailand

Lawa vaknade som vi trott mycket tidigt och fick sin välling. Vid 7 somnade hon dock och så även vi, och vaknade alla vid 9! När hände det!Efter en härlig frukost på hotellet slappade vi och badade i poolen. Något sega och många tankar om hur tusan vi ska packa, jämfört med när vi åkte

Sista natten i huset
onsdag 13 februari 2019 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

I morse gick vi ner till Cozy för att säga hej då och käka frukost. Med oss hade vi en enorm tvättpåse med kläder, skor, barnkläder, barnskor och leksaker. Linda som är ägare samlar in för att skänka till behövande på ön. Trodde inte att mina kläder skulle komma till nytta då jag