Prolog
söndag 17 februari 2019 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Nu är en fantastisk resa slut och det är så galet svårt att sammanfatta, och ännu svårare att förmedla vad vi varit med om. Nu känns tiden i USA som en helt annan tidsålder och hur ska vi någonsin kunna anpassa oss tillbaka till vardagen?Jag skulle aldrig i hela mitt liv byta ut den här

Känns som månlandningen
lördag 16 februari 2019 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Sista etappen och nu var vi alla taggade. Mulle tog på sig långbyxor för första gången sedan april 2018. Det är kallt i Istanbul och min första tanke går till att nu slipper man tänka på myggor och dengu😉Vi hade en ganska bra natt trots tidsskillnad så vi tänker att det egentligen

Den långa vägen hem
fredag 15 februari 2019 - Istanbul, Turkiet

Som det A barn vi har vaknade Lawa 2 minuter innan klockan ringde 04.30. Hade ätit och levererat i blöjan inom kommande halvtimme och var redo för avfärd. Incheckningen gick över förväntan. Vi hade förväntat oss motstånd mot vårt moderskepp till barnvagn, precis som i San Fransisco. Där

Hej då Thai, för denna gång 🌞
torsdag 14 februari 2019 - Phuket, Thailand

Lawa vaknade som vi trott mycket tidigt och fick sin välling. Vid 7 somnade hon dock och så även vi, och vaknade alla vid 9! När hände det!Efter en härlig frukost på hotellet slappade vi och badade i poolen. Något sega och många tankar om hur tusan vi ska packa, jämfört med när vi åkte

Sista natten i huset
onsdag 13 februari 2019 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

I morse gick vi ner till Cozy för att säga hej då och käka frukost. Med oss hade vi en enorm tvättpåse med kläder, skor, barnkläder, barnskor och leksaker. Linda som är ägare samlar in för att skänka till behövande på ön. Trodde inte att mina kläder skulle komma till nytta då jag

Kramkalas och vink vink
onsdag 13 februari 2019 - Phuket, Thailand

En morgon full av packande. Vi tog ett sista morgondopp så att Lawa skulle få svalka av sig, hon känner ju alltid att något är på gång när vi börjar packa och blir väldigt gosig. Så vi försöker göra så mycket som möjligt enligt rutin så att det känns tryggare för henne.När det

Räkfrossan som blev av
tisdag 12 februari 2019 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Lite skönare vindar idag på söndagen och känns lite svalare. Våra grannar kom förbi och berättade att de skulle åka hem idag och att vi gärna får låna deras pool tills vi åker hem, en härlig avslutning på vistelsen. Vi skojade om när vi flyttade in att vi gärna skulle se en

Myskväll med hummer
söndag 10 februari 2019 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Klassiskt morgondopp i poolen, men Lawa börjar tröttna på bad och hänger hellre runt poolen. Favoritplats just nu är luckorna till avloppssystemet som hon hela tiden försöker öppna. Tilläggas bör att de är av solid betong och jag är osäker på om jag skulle kunna rubba det.När Lawa

Äntligen Barracuda
lördag 9 februari 2019 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Tidig morgon igen av fröken så det blev ett härligt morgondopp. Grannarna var och gjorde sitt morgonsim så vi fick tjata av oss lite. De har tydligen två hus till här i backen så de försökte hyra ut det till oss nästa säsong. Vi sa dock att Thailand får vänta med besök några år,

Nattabad
fredag 8 februari 2019 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Vi klev upp ganska tidigt på onsdagen och gav oss iväg på frukost. Vi har länge varit på väg ner på resorten mitt emot oss och kom nu äntligen dit. Frukosten var jättegod, men stranden utanför var katastrof. Så mycket stenar att man inte kunde ta sig till vattnet. Lite skönt nästan